DPP: Pražské metro je kompletně pokryto vysokorychlostní mobilní sítí LTE; projekt se podařilo urychlit o rok

23.12.2021 12:39 | Tisková zpráva

Od dnešního dne je signál v kvalitě LTE (4G) v celé síti pražského metra.

DPP: Pražské metro je kompletně pokryto vysokorychlostní mobilní sítí LTE; projekt se podařilo urychlit o rok
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Konsorciu operátorů O2 Czech Republic, T-Mobile Czech Republic, Vodafone Czech Republic a společnosti CETIN se dnes ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) podařilo připojit poslední úsek Rajská zahrada – Černý Most na trase B. 

Práce na tomto projektu začaly už v roce 2015 a původně měly trvat do konce roku 2022. I přes dopady pandemie covid-19 se pokrývání pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem LTE podařilo urychlit o jeden rok. 

Díky instalovaným stovkám kilometrů kabelů, více než tisícovce antén a přes 2500 dalších pasivních prvků, jako jsou DC bloky, splittery apod. mohou cestující pražského metra využívat vysokorychlostní mobilní signál LTE (4G) kdekoliv na nástupištích, v přestupních chodbách, ve vestibulech, v eskalátorových nebo traťových tunelech bez ohledu na jejich délku či velikost stanice. Jedinou výjimkou je stanice metra Jiřího z Poděbrad, kde DPP buduje výtahy a celou ji zrevitalizuje. Signál LTE i 5G se do ní dostane až po dokončení stavebních prací.

Z vlastní iniciativy operátoři začali do pražského metra zavádět také signál 5G, kterým je v současnosti pokryta naprostá většina, celkem 56 ze 61 stanic. Ostatně pražské metro byla první podzemní dráha v Evropě, ve které byl signál 5G spuštěn. Vyjma zmiňované stanice Jiřího z Poděbrad chybí 5G signál na trase A v úseku Bořislavka – Nemocnice Motol, na které operátoři plánují potřebou technologii doinstalovat v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku. Pražské metro by mělo být kompletně pokryto i 5G sítí od dubna 2022.

Celkové náklady projektu pokrytí pražského metra vysokorychlostním mobilním signálem činí více než půl miliardy korun a jedná se čistě o investiční náklady konsorcia operátorů a společnosti CETIN.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

MUDr. Jiří Mašek byl položen dotaz

Kdo přesně si podle vás nepřeje mír?

Tvrdíte, že si ho nepřeje dost lidí. Podle mě jediný, kdo ho nechce je Putin. Jeho cíl je ovládnout Ukrajinu a podle mě přes to pro něj nejede vlak.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: V apce Můj vlak nově najdete i plánky nádraží

7:23 České dráhy: V apce Můj vlak nově najdete i plánky nádraží

V aplikaci Můj vlak najdete i přehledné grafické plánky důležitých železničních stanic a nádraží.