DPP: Série stavebních prací přeruší od začátku dubna do poloviny května provoz tramvají v oblasti Podolí, Braníka a Modřan

29.03.2023 14:21 | Tisková zpráva

Série stavebních prací čtyř subjektů na Podolském nábřeží, Barrandovském a Branickém mostě, v ulicích Modřanská a Generála Šišky, zkoordinována Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy do jednoho časového úseku, přeruší od soboty 1. dubna 2023 od brzkých ranních hodin obousměrně provoz tramvají v oblasti Podolí, Braníka a Modřan.

DPP: Série stavebních prací přeruší od začátku dubna do poloviny května provoz tramvají v oblasti Podolí, Braníka a Modřan
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

V první etapě, která potrvá do úterý 9. května 2023 do zhruba půlnoci, nebudou tramvaje jezdit mezi Podolskou vodárnou a Sídlištěm Modřany. Ve druhé a poslední etapě od půlnoci z úterý 9. na středu 10. května do pondělí 15. května 2023 do zhruba půlnoci bude výluka tramvají zkrácena na úsek Nádraží Braník – Sídliště Modřany. DPP zavede během první etapy náhradní autobusovou dopravu X2, X17 a X92, ve druhé etapě jen X17 a X92. 

Od soboty 1. dubna od brzkých ranních hodin začne DPP na několika místech s opravou tramvajové tratě v Modřanské a v ulici Generála Šišky. Na odbočení k zastávce Přístaviště bude vyměňovat opotřebené oblouky. V úseku od odbočky do smyčky Nádraží Braník po zastávku Černý kůň bude obnovovat celý kolejový svršek, tj. měnit jak pražce, tak i stávající žlábkové kolejnice za bezžlábkové. A totéž bude DPP provádět v úseku Čechova čtvrť – Poliklinika Modřany, kde jsou ještě původní, bezmála 30leté kolejnice z roku 1995. Kromě toho DPP zrekonstruuje trolejové vedení v úseku od Polikliniky Modřany po smyčku Levského/Sídliště Modřany.

„Loni jsme v ulici Generála Šišky zmodernizovali trať v úseku Poliklinika Modřany – Sídliště Modřany a v souvislosti se zahájením stavby nové tramvajové tratě do Libuše upravili i samotnou smyčku. Letos na tyto práce navážeme na několika dalších místech v Podolí, Braníku a Modřanech. Jsou to všechno nezbytné opravy dožívajících kolejnic a oblouků, které musíme zrealizovat do zahájení druhé etapy rekonstrukce Barrandovského mostu v polovině května a do zprovoznění nové tramvajové tratě, kterou stavíme do Libuše. Na ní bychom chtěli začít jezdit na konci letošního května. Opravy tramvajové tratě se nám povedlo ve spolupráci s Magistrátem hl. m. Prahy zkoordinovat s výstavbou Dvoreckého mostu, se Správou železnic a rekonstrukcí Branického mostu a v neposlední řadě s TSK a rekonstrukcí Barrandovského mostu, které by si všechny vyžádaly přerušení tramvajového provozu v dané oblasti, pokud by se realizovaly každá samostatně. A to jsme nechtěli dopustit,“ říká Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Během této výluky konsorcium firem, které staví Dvorecký most, vloží kolejové rozvětvení do stávající tratě na Podolském nábřeží, čímž napojí trať na mostě do stávající sítě na straně Prahy 4. Na opačné, smíchovské straně vložil DPP kolejové rozvětvení pro napojení Dvoreckého mostu ke stávající trati při její rekonstrukci v roce 2020. Správa železnic současně provede práce na opravě Branického mostu na železniční trati Praha – Vrané nad Vltavou a TSK předstihové práce ve spodní části, jižní větve barrandovského mostu nad stávající tramvajovou tratí.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Nerostné bohatství na Ukrajině

Na CNN jste tvrdil, že Ukrajina již nerostné suroviny, které jsou na jejím území nevlastní, že je vlastní někdo jiný. Jak to víte? Myslíte, že tak na USA šije nějakou boudu, a proto došlo i k vyhrocení oné schůzky, kde se měla smlouva podepsat? A kdo je tedy podle vás vlastní?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

478 015  tun CO2 ekvivalentu činil loni pokles přímých a nepřímých emisí Skupiny ČEZ

13:59 478 015 tun CO2 ekvivalentu činil loni pokles přímých a nepřímých emisí Skupiny ČEZ

Meziroční pokles o více než rči procenta znamená, že Skupina ČEZ dál pokračuje ve svých dekarbonizač…