Výstavba výtahů je součástí městské koncepce odstraňování bariér ve veřejném prostoru. Celá výstavba probíhala za běžného provozu jak přímo ve stanici Můstek, tak i v přilehlých ulicích. Nově je tak bezbariérových již 43 stanic pražského metra + 1 s proškoleným doprovodem.
Vybudování výtahů do stanice metra Můstek linky A a B proběhlo mezi zářím 2014 a únorem 2016. Na jeho vybudování se podílelo 100 pracovníků Metrostavu a dalších subdodavatelských firem, kteří odvezli 300 nákladních automobilů vytěžené horniny, použili 156 tun injektážní hmoty pro zastavení podzemní vody a použili 674 metrů krychlových stavební hmoty. Výstavba výtahů do metra na Můstku byla pro zhotovitele technicky velmi složitou záležitostí (výtah propojuje dvě trasy metra). Jednalo se o poměrně velmi choulostivé ražby bez použití trhacích prací, které probíhaly v exponovaném prostoru, kdy je v okolí vysoká zástavba i staršího data, probíhá tam běžný provoz, v nadloží se nachází velká ražená díla kolektorů a kanalizací a inženýrské sítě. Výtahy vedou z povrchového objektu situovaného na Václavském náměstí před Adamovou lékárnou do přestupní chodby. Výtahy splňují přísné protipožární normy.
Bezbariérový přístup na nástupiště linky A i B na Můstku nyní zajišťuje dvojice výtahů mezi uliční úrovní a přestupní chodbou se zdvihem téměř 24 metrů a třetí výtah mezi přestupní chodbou a nástupištěm stanic trasy A a B se zdvihem přes 16 metrů. Z přestupní chodby lze též na nástupiště trasy A sestoupit po novém schodišti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva