DPP: Stavba nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská je zahájena

14.07.2022 7:34 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská. Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, bude na ní pět párů zastávek a její výstavba potrvá 480 dnů, tj. 16 měsíců.

DPP: Stavba nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská je zahájena
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Postaví ji společnost Subterra. Předpokládané náklady výstavby činí 839,5 milionů korun. Část z nich pokryjí dotace Evropské unie z Operačního programu Doprava 2. DPP předpokládá zprovoznění tratě v listopadu 2023. Aktuální informace o průběhu stavby budou k dispozici na webu DPP ZDE.

„Pražský tramvajový boom pokračuje dál. Zahájili jsme stavbu další tramvajové trati. Tentokrát 2,3 kilometru dlouhý úsek s pěti zastávkami z Divoké Šárky na Dědinu. Po smyčce Depo Hostivař a trati Modřany – Libuš letos s DPP zahajujeme už třetí novostavbu na pražské tramvajové síti. A nezůstane jen u nich. Do konce tohoto roku začneme ještě stavbu nové vozovny Hloubětín a Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a 5 pro MHD, pěší a cyklisty. Od zprovoznění tramvajové tratě na Barrandov v roce 2003 se v Praze nepodařilo postavit nebo minimálně zahájit tolik nových tramvajových tratí jako jsme s DPP zrealizovali za loňský a letošní rok. Nová tramvajová trať Divoká Šárka – Dědina nabídne nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale i vznikající bytové výstavby kolem Drnovské ulice přímé, kapacitní spojení nejen k metru, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v Praze 6 a samozřejmě dále do centra,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Tramvajová trať se v této lokalitě plánovala již od 70. let minulého století. Za městskou část jsme proto rádi, že je stavba zahájena a slibujeme si od ní ve výsledku zlepšení životních podmínek pro místní obyvatele, jakož i celkové vylepšení uličního parteru a vytvoření celkově příjemného prostředí. Tramvajovou dopravu lze považovat za nejekologičtější způsob povrchové veřejné dopravy, a díky současným technologiím se jedná o dopravu nepříliš hlučnou a bezemisní,“ řekl Jiří Lála, místostarosta Prahy 6 pro dopravu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

JUDr. Vojtěch Filip byl položen dotaz

Vy opravdu věříte tomu, že mají komunisté ještě nějakou budoucnost?

Vždyť vám nepomohlo ani přejmenování, do sněmovny jste se zas nedostali a teď nevím přesně, ale nemáte ani žádného senátora nebo třeba hejtmana. A myslíte, že by měl stranu vést někdo jiný než Konečná? Kdo?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Vítáme rychlé kroky vlády v strategických prioritách

19:15 Hospodářská komora: Vítáme rychlé kroky vlády v strategických prioritách

Hospodářská komora kvituje okamžitý postup nové vlády v několika klíčových strategických prioritách.