DPP dnes v Hostivaři zprovoznil novou opravárenskou halu pro tramvaje, první po 52 letech

14.05.2020 22:28 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes v areálu Ústředních dílen v Hostivaři uvedl do zkušebního provozu novou opravárenskou halu pro tramvaje. Je to po 52 letech první nová samostatná servisní hala DPP.

DPP dnes v Hostivaři zprovoznil novou opravárenskou halu pro tramvaje, první po 52 letech
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Navazuje na projekt velkokapacitního odstavného kolejiště, které DPP zprovoznil v Hostivaři přesně před rokem. Nová hala má dvě koleje a celkovou kapacitu na čtyři článkové tramvaje. Umožňuje servisovat jakýkoliv druh tramvaje shora i zdola současně. Bude sloužit pro běžnou i těžkou údržbu vozů. Zajímavostí je, že celá hala je založena na pilotách kvůli vysoké hladině spodní vody. Postavila ji společnost EDIKT a. s., celkové investiční náklady včetně kompletního technologického vybavení dle projektu činí 96 milionů Kč.

Nová servisní hala je vybavena portálovými, a nově také mostovými jeřáby, zvedáky, servisními lávkami i kanály, které umožňují zvednout a opravovat de facto libovolný typ tramvaje současně shora i zdola. Takové vybavení je potřebné, neboť nízkopodlažní tramvaje, kterým jistě patří budoucnost, mají nemalé množství technických zařízení umístěných na střeše. Nová hala představuje významnou technologickou posilu pro Opravnu tramvají DPP v Hostivaři, která ji do budoucna bude využívat především pro těžkou údržbu. Hala je situována vedle velkokapacitního odstavného kolejiště tramvají, které DPP zprovoznil loni v květnu. Výstavbu haly DPP zahájil loni ve druhé polovině července.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

22:03 Lesy ČR: Investice po povodních už přesáhly 170 milionů

Za více než 170 milionů zatím Lesy ČR opravily koryta vodních toků i lesní cesty v Moravskoslezském …