DPP dnes začal s výstavbou výtahů a revitalizací stanice metra Jiřího z Poděbrad

01.09.2021 21:15 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil revitalizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. V rámci ní vybuduje nový výstup ze stanice v podobě výtahů z nástupiště až do uliční úrovně ve Vinohradské ulici a vymění stávající eskalátory za nové.

DPP dnes začal s výstavbou výtahů a revitalizací stanice metra Jiřího z Poděbrad
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Stanice a její vestibul dostanou také nové úspornější osvětlení, rozvody či vzduchotechniku. Práce budou po většinu času probíhat za plného provozu metra, pouze s lokálními zábory. Během výměny eskalátorů bude DPP muset stanici na 10 měsíců uzavřít, a to od ledna do října 2023. Dokončení modernizace stanice a zprovoznění výtahů DPP předpokládá na konci února 2024. Jiřího z Poděbrad se poté stane 47. plně bezbariérovou stanicí pražského metra. Zhotovitelem je „Společnost Jiřího z Poděbrad“ ve složení STRABAG a. s. a AŽD Praha s.r.o. Předpokládané stavební náklady na revitalizace stanice jsou 1,29 miliard Kč.

Práce na revitalizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad budou nejdříve probíhat v parku na samotném náměstí Jiřího z Poděbrad mezi kostelem Nejsvětějšího Srdce Páně a Vinohradskou ulicí. Po zřízení staveniště a skrývce ornice bude na místě probíhat archeologický průzkum. Současně s ním začne zhotovitel s hloubením těžní a montážní šachty, ve které bude později osazena první dvojice výtahů. Ze dna šachty v hloubce 31 metrů budou práce pokračovat ražbou necelých 60 metrů dlouhé přestupní chodby nad samotný strop nástupiště. Z tohoto místa bude nutné vyhloubit další, 19metrovou šachtu, ve které bude druhá dvojice výtahů. Celková hloubka báňského díla, tj. šachet a štol, bude více zhruba 50 metrů pod povrchem náměstí.

Dvojice výtahů spojující nástupiště a přestupní chodbu bude umístěna v čele stanice, tj. na opačné straně, než jsou eskalátory. Nosnost každého z nich bude 1600 kg, zdvih výtahu z úrovně nástupiště do přestupní chodby 16,967 metrů a rychlost 1,6 m/s. Výtahy budou mít dvě stanice – nástupiště a přestupní chodbu, kterou se cestující dostanou ke druhé dvojici výtahů do uliční úrovně. Nosnost každého z těchto výtahů bude také 1 600 kg, zdvih z úrovně přestupní chodby na povrch 28,1 metru a rychlost 2 m/s. Také tato dvojice výtahů bude mít pouze dvě stanice – přestupní chodbu a uliční úroveň. Kiosek horní stanice výtahů bude umístěn v parku vedle chodníku ve Vinohradské ulici, naproti stávající tramvajové zastávce Jiřího z Poděbrad směr centrum, což je pro cestující ideální vazba při přestupu z tramvaje na metro a naopak.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Tvrdíte, že podporujete vlastní bydlení

Opravdu si to myslíte? Myslíte, že díky této vládě je snadnější si vlastní bydlení obstarat?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Distribuce přijala opatření pro zdárný průběh voleb

19:28 ČEZ Distribuce přijala opatření pro zdárný průběh voleb

Společnost ČEZ Distribuce, která působí na území 11 krajů, přijala opatření, díky kterým by měl být …