DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176

27.12.2024 16:14 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v těchto dnech vypsal dvě veřejné zakázky na zhotovitele výstavby infrastruktury pro elektrifikaci autobusových linek č. 131 Bořislavka – Hradčanská a č. 176 Karlovo Náměstí – Stadion Strahov. Předpokládaná hodnota první uvedené veřejné zakázky je 230 milionů korun, druhé pak 320 milionů korun bez DPH. DPP předpokládá zahájení výstavby obou trolejbusových tratí v průběhu příštího roku s cílem jejich dokončení a zprovoznění do konce června 2026. Autobusová linka č. 131 se poté změní na trolejbusovou č. 51. Obdobně autobusová linka č. 176 na trolejbusovou č. 53. Cílem DPP je na oba projekty získat spolufinancování z dotací Evropské unie z Národního plánu obnovy.

DPP hledá zhotovitele elektrifikace autobusových linek č. 131 a 176
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Trasa autobusové linky č. 131 (Bořislavka – Hradčanská) je terénně náročná, obsluhuje hlavně rezidenční části městské části Praha 6 (Hanspaulku, Dejvice a Bubeneč). Část trasy je vedena
v původní trase první trolejbusové linky v Praze, jejíž provoz byl zahájen na konci srpna 1936, takže i lokalita Bořislavky a Hanspaulky je úzce spjatá s trolejbusy a historicky zde utvářely veřejný prostor.

Trolejové vedení na lince vznikne v celkové délce cca osm kilometrů (měřeno jednostopě), přičemž zatrolejovaný by měl být úsek Bořislavka – Zelená. Z toho v úseku z ulice Na Pískách k terminálu Bořislavka bude trolejové vedení vybudováno pouze v tomto směru, tedy ve stoupání. Zároveň vznikne krátká odbočka do původní smyčky Bořislavka v Kladenské ulici, která bude výhledově sloužit jak pro potřeby nabíjení elektrobusů, které DPP do budoucna plánuje využívat na vybraných autobusových linkách, tak i pro příležitostný nostalgický provoz historických trolejbusů z Muzea MHD DPP ve Střešovicích.

Napájení bude zajišťovat nová měnírna U Matěje, která se nachází v podstatě v polovině délky trasy, ve které DPP předpokládá vznik trolejového vedení. Zároveň DPP kladl velký důraz na to, aby měnírna byla citlivě zasazena do okolního terénu tak, aby co nejméně vizuálně rušila okolí. Měnírna bude zapuštěna do svahu a z pohledu od ulice Na Míčánce nebude takřka vidět. Její okolí včetně fasády bude v maximální možné míře ozeleněno. Tento projekt DPP zároveň úzce koordinuje s dalšími záměry, zejména s rekonstrukcí Šárecké ulice, kterou zde plánuje Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ivan David, CSc. byl položen dotaz

Věříte tomu, že Amerika stojí o to, aby Evropa vzkvétala?

Ve vašem článku cituje Vance, který to tvrdí + další věci. Vy mu věříte? Co podle mě trefil je ta cenzura, kdy se stávající politici natolik bojí o svá místa, že se snaží umlčet všechny ty, kteří s nimi nesouhlasí. Otázkou je, co s tím?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Sociální nadační fond pomůže obyvatelům Prahy, kteří ztratili někoho blízkého

22:31 MHMP: Sociální nadační fond pomůže obyvatelům Prahy, kteří ztratili někoho blízkého

Sociální nadační fond hl. m. Prahy spouští nový pilotní Program podpory pro pozůstalé. Je určen Praž…