Výstavba první zmiňované tratě zabere 26 měsíců, druhé 12 měsíců od předání staveniště. Předpokládaná hodnota první veřejné zakázky činí 1,408 miliardy korun, druhé 709,1 milionů korun bez DPH. Výstavba tratě Olšanská – Habrová je spolufinancována Evropskou Unií z Programu Doprava 2021–2027. DPP předpokládá zahájení výstavby obou tratí na začátku roku 2026.
Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory o délce 1,8 kilometru bude začínat ve stávající zastávce Libuš, která během výstavby získá definitivní uspořádání a podobu. Současnou úvrať zde nahradí dvoukolejná trať. DPP zde vybuduje také základy podchodu k budoucí stejnojmenné stanici metra D, aby během její výstavby nebyl přerušován provoz tramvají.
Nová trať dále povede Novodvorskou ulicí severním směrem ke stávajícím autobusovým zastávkám Přírodní. Ty budou nahrazeny novým párem stejnojmenných zastávek sdružených pro odbavování tramvajových a autobusových spojů. Trať bude dále pokračovat severním směrem a za křižovatkou Novodvorské ulice s Chýnovskou bude ukončena blokovou, jednokolejnou, jednosměrnou smyčkou vedenou Novodvorskou, Durychovou, Libušskou a Chýnovskou ulicí. V Durychově ulici DPP vybuduje samostatnou výstupní a samostatnou nástupní konečnou zastávku Nové Dvory v blízkosti vestibulu budoucí stanice metra. V Chýnovské ulici, pouze ve směru do centra, tj. do Modřan, vznikne nácestná zastávka Chýnovská. V blokové smyčce v Novodvorské ulici DPP vybuduje druhou kolej pro odstav tramvají.
Součástí výstavby této tratě bude rozsáhlá přeložka vodovodních přivaděčů DN 1200 v Novodvorské ulici v celkové délce téměř dvou kilometrů potrubí dvou paralelně vedených řadů.
Tramvajová trať Olšanská – Habrová

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva