DPP plánuje v následujících pěti letech nakoupit až 253 nových autobusů

03.08.2021 14:58 | Zprávy

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude v následujících letech pokračovat v modernizaci své flotily autobusů v souladu s národními i evropskými klimatickými závazky. Obnova bude ale probíhat tak, aby dlouhodobě zůstala alespoň čtvrtina vozového parku DPP nezávislá na napájecí či nabíjecí infrastruktuře, a DPP byl schopen v jakékoliv situaci zajistit potřebné vypravení autobusů.

DPP plánuje v následujících pěti letech nakoupit až 253 nových autobusů
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP proto vyhlásil tři veřejné zakázky na nákup celkem 253 nových dieselových autobusů splňujících nejnovější emisní normy, a to na 100 standardních 12metrových vozidel, 10 autobusů typu Standard+ a 143 kloubových vozidel. Celková předpokládaná hodnota všech tří veřejných zakázek jsou bezmála dvě miliardy Kč. DPP s vítězi jednotlivých tendrů uzavře rámcové smlouvy na období pěti let.

DPP předpokládá vysoutěžení dodavatelů a uzavření rámcových smluv s nimi do konce letošního roku. Celková předpokládaná hodnota všech tří zakázek je 1,997 miliardy Kč. Všechny autobusy musí splňovat Standardy kvality PID, tj. budou mimo jiné nízkopodlažní, vybaveny odbavovacím informačním systémem, automatickým počítáním cestujících, kamerovým systémem se záznamem, celovozovou klimatizací a systémem pro snižování nástupní hrany v zastávkách (tzv. kneelingem).

Veřejná zakázka na autobusy typu Standard:

  • Počet: 100 vozidel
  • Předpokládaná celková hodnota veřejné zakázky: 600 milionů Kč
  • Průměrný roční proběh na vozidlo: 60 tisíc km
  • Celková délka vozidla: 11,01 – 12,50 metrů
  • Konstrukční rychlost: min. 85 km/h
  • Obsaditelnost: 25 – 35 sedadel pro cestující, minimálně 6 sedadel vyhrazených pro osoby se sníženou schopností pohybu nebo orientace
  • Životnost: minimálně 144 měsíců v městském provozu
  • Výkon motoru: minimálně 200 kW

Veřejná zakázka na autobusy typu Kloubový:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálniční známka

Podle vás její zdražování není na místě a já s vámi úplně souhlasím. Zajímá mě tak jedno. Když budete ve vládě, zastavíte zdražování? A neuvažujete třeba i zlevnění, protože tato vláda ji zvedla dost, i když jak sám tvrdíte to neodpovídá stavu, v jakém u nás dálnice jsou. A ještě proč není nic jako ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Vodní elektrárna Obříství slouží české energetice 30 let

19:28 ČEZ: Vodní elektrárna Obříství slouží české energetice 30 let

Už tři dekády spolehlivě mění proud středního Labe na bezemisní energii malá vodní elektrárna Obříst…