DPP ve spolupráci s hl. m. Prahou a Člověkem v tísni věnuje na Ukrajinu 20 tramvají a 2 autobusy

20.09.2022 9:02 | Tisková zpráva

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ve spolupráci s hl. m. Prahou a prostřednictvím neziskové organizace Člověk v tísni daruje na Ukrajinu celkem 20 tramvají a 2 autobusy. Příjemcem pomoci je charkovský městský dopravní podnik. Všechna darovaná vozidla jsou provozuschopná, tramvaje budou sloužit ve veřejné dopravě v Charkově, autobusy v západoukrajinském městě Chmelnický. První tramvaje by na Ukrajinu měly zamířit v nejbližších dnech či týdnech.

DPP ve spolupráci s hl. m. Prahou a Člověkem v tísni věnuje na Ukrajinu 20 tramvají a 2 autobusy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

DPP daruje charkovskému městskému dopravnímu podniku 5 tramvají typu T3SUCS, 15 tramvají typu T6A5, jejichž provoz ukončil v červnu loňského roku, jeden autobus Karosa B951 a jeden kloubový Irisbus Citelis 18M. Darování vozidel zprostředkoval Magistrát hl. m. Prahy, kancelář primátora, na kterého se se žádostí o poskytnutí pomoci obrátil Igor Těrechov, starosta města Charkov. Darování vozidel proběhne prostřednictvím neziskové organizace Člověk v tísni, která je na Ukrajině významným poskytovatelem a distributorem nejen humanitární pomoci, ale také pomoci na obnovu válkou zasažené země. Proto Člověk v tísni spolupracuje na administrativním zajištění celé akce, pomáhá monitorovat situaci na Ukrajině a dohlédne na předání vozidel v Charkově. DPP kromě darování vozidel, jejichž současná účetní hodnota činí necelých 7 milionů korun, uhradí také náklady na jejich nakládku. Kamionovou přepravu a veškeré celní formality si zajišťuje obdarovaná strana, tj. charkovský městský dopravní podnik.

„Vozy, které už v Praze nemohou sloužit cestujícím, najdou potřebné využití jinde. Na Ukrajině bylo mnoho vozů tramvají i autobusů zcela zdevastováno kvůli invazi nezvaného ruského diktátora. Podporujeme tak rekonstrukci ukrajinských měst, aby se váleční uprchlíci mohli co nejdříve vrátit zpět do svých domovů,“ řekl Zdeněk Hřib, primátor hl. m. Prahy.

„S městy postiženými válkou dlouhodobě spolupracujeme a po Mariupolu přišel teď na řadu i Charkov. Plníme tím také usnesení pražského zastupitelstva. První tramvaje poputují na Ukrajinu v řádech nejbližších jednotek týdnů. Bude záležet hlavně na bezpečnostní situaci v zemi,“ dodal Adam Scheinherr, náměstek primátora hl. m. Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Ukrajina (válka na Ukrajině)

Zprávy z bojiště jsou v reálném čase těžko ověřitelné, ať již pocházejí z jakékoliv strany konfliktu. Obě válčící strany z pochopitelných důvodů mohou vypouštět zcela, nebo částečně nepravdivé (zavádějící) informace.

Redakční obsah PL pojednávající o tomto konfliktu naleznete na této stránce.

Občanství politiků

Také si myslím, že by ministr a nejen on, ale všichni politici, co zde chtějí kandidovat měli mít české občanství. Navrhnete to tedy dát do Ústavy? Pokud vím, nyní musí mít české občanství snad jen prezident nebo ani ten ne? A souhlasíte se mnou, že by se to mělo týkat všech politiků, i třeba těch k...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí

14:19 ČEZ: Před 25 lety vyrobil Temelín první elektřinu. Pomohl ušetřit přes 270 milionů tun emisí

Přesně před 25. lety, 21. prosince 2000 o půl deváté večer, připojili energetici nejvýkonnější český…