DPP vítězí ve sporu s Rencarem. Soud umožnil uzavřít reklamu na 300 autobusech MHD s vítězem transparentního tendru

21.04.2017 12:41

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zaznamenal důležité vítězství v právním sporu s firmou Rencar, dceřinou společností JCDecaux. Městský soud v Praze zrušil dvě předběžná opatření, kterými Rencar bránil nájmu volných reklamních ploch. DPP tak může přenechat nevyužité reklamní plochy na 300 autobusech MHD výherci výběrového řízení z letošního ledna.

DPP vítězí ve sporu s Rencarem. Soud umožnil uzavřít reklamu na 300 autobusech MHD s vítězem transparentního tendru
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

„Rozhodnutí Městského soudu v Praze jednoznačně vítáme. Je důkazem, že naše dlouhodobá snaha o transparentnější provozování reklamy v prostorách DPP se vyplácí,“ tvrdí Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP. „Soudní rozhodnutí je pro nás jasným signálem, že můžeme vypisovat výběrová řízení na pronájem volných reklamních ploch, neplatí tak tvrzení Rencaru o exkluzivitě,“ dodává Gillar.

Rozhodnutí odvolacího soudu tak potvrdilo právní stanovisko DPP, jenž nyní může uzavřít smlouvu na 300 autobusů MHD pro vítěze výběrového řízení. „Jediným hodnotícím kritériem nového partnera byla navržená cena za pronájem reklamních ploch,“ zdůrazňuje Martin Gillar. Vítěz tendru získal právo na pronájem reklamních ploch pro 150 autobusů typu SOR NB12 a 150 autobusů typu SOR NB18.

Vítěz výběrového řízení za půlroční pronájem reklamních ploch nabídl DPP víc než tři miliony korun. Vedení DPP si pochvaluje, že se mu díky tendru zvýší příjmy z pronájmu reklamních ploch. „S jistou mírou zjednodušení lze říct, že zatímco ve výběrovém řízení jsme dosáhli nabídkové ceny nájmu 1 750 Kč za pronájem jednoho reklamního nosiče na půl roku, podle dvacet let staré a navíc podle našeho názoru neplatné smlouvy nám Rencar platí zhruba 385 Kč za jeden reklamní nosič ročně,“ říká Josef Voltr, vedoucí odboru Marketing a komunikace DPP„Chceme dále pokračovat v podobných poptávkových řízeních. Už máme vytipované další možnosti. Již brzy také vyhlásíme velké výběrové řízení na pronájem všech ploch v majetku DPP,“ doplňuje.

Dopravní podnik poukazuje na to, že kontrakt s Rencarem je neplatný už od roku 1997. Neplatnost smlouvy potvrdil i verdikt ÚOHS. Antimonopolní úřad rozhodl, že DPP měl vypsat na smlouvu na reklamu z roku 2013 koncesní řízení, čímž kontrakt s Rencarem zpochybnil. DPP tak téměř 20 let pronajímá Rencaru majetek za stovky milionů korun podle neplatné smlouvy uzavřené v rozporu s vlastními stanovami.

Dopravní podnik hl. m. Prahy, akciová společnost

Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s. je největším dopravcem zajišťujícím městskou hromadnou dopravu v České republice. Obsluhuje celkem 142 autobusových linek, dále 24 denních a 9 nočních tramvajových linek a 3 linky metra. K 1. 1. 2017 bylo ve vlastnictví společnosti 1 179 autobusů, 857 tramvajových vozů a 730 vozidel metra. Společnost ročně přepraví více než miliardu osob a ujede cca 175 mil. kilometrů. Podnik má k 1. 1. 2017 celkem 10 962 zaměstnanců, z toho 4 230 tvoří řidiči MHD. Jediným akcionářem Dopravního podniku je hlavní město Praha, množství dopravních spojů a zadání pro jízdní řády v Praze určuje společnost ROPID (Regionální organizátor Pražské integrované dopravy). Více informací o Dopravním podniku naleznete rovněž na http://www.dpp.cz.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…