DPP zadal studie prověřující prodloužení trasy metra A na letiště a trasy metra C do Čakovic

22.11.2017 16:32

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) zadal studii, která by do konce roku 2017 měla prověřit možnost vedení metra A ze stanice Nemocnice Motol až na Letiště Václava Havla.

DPP zadal studie prověřující prodloužení trasy metra A na letiště a trasy metra C do Čakovic
Foto: Hans Štembera
Popisek: Logo Dopravního podniku hlavního města Prahy

Ve hře tak je řešení jednoho v současné době z nejdůležitějších úkolů v rozvoji dopravní infrastruktury české metropole. DPP také zadal studii prověřující možnost prodloužení severního konce trasy metra C ze stanice Letňany s cílem nového způsobu dopravní obsluhy oblasti Letňan a Čakovic.

Zajištění obsluhy ruzyňského letiště kapacitní kolejovou dopravou je vedením města  dlouhodobě   vnímáno jako jeden z nedůležitějších úkolů v rozvoji dopravní infrastruktury na území Prahy, v  posledních letech je tento přístup zastáván i ze strany vlády ČR. Za základní formu dopravního napojení letiště na centrum města je dlouhodobě považována železnice, konkrétně odbočka z modernizované železniční tratě Praha – Kladno, což bylo v územním plánu  zohledněno  již v roce 1999. Vedle možnosti prodloužení metra A tak vedení města ve spolupráci se SŽDC dále zvažuje propojení Letiště Václava Havla s centrem pomocí odbočky z modernizované železniční tratě Praha – Kladno.

V přípravě prodloužení trasy metra A na ruzyňské letiště se v minulosti dospělo do stadia zajištění zpracování návrhu dokumentace pro územní rozhodnutí. Dále již činnost vzhledem ke změně náhledu na daný záměr nepokračovala. V současné době je vedením DPP zadána studie, která do konce tohoto roku prověří možnost prodloužení trasy  metra A  na ruzyňské letiště za současného zohlednění vývoje, k němuž došlo od zpracování původní, v některých aspektech  překonané dokumentace.

„Dohodla jsem se s DPP, že tyto možnosti prověří. Ze závěrů studie by měl vyplynout odhad možných nákladů na toto řešení a rovněž časový odhad možné realizace. Závěry této studie budou sloužit jako podklad k rozhodnutí, zda tato varianta bude z naší strany nadále variantou preferovanou,“ říká pražská primátorka Adriana Krnáčová a navíc dodala: „Takovéto rozhodnutí by se pochopitelně muselo promítnout minimálně do Strategického plánu, Metropolitního plánu, Zásad územního rozvoje a Projektu udržitelné mobility.“

Dle úvah vedení MHMP by nemuselo  zůstat pouze u prodloužení trasy metra  A, když probíhají rovněž úvahy v severní části Prahy o prodloužení trasy metra C z Letňan do Čakovic s jasným cílem významně zrychlit přesun lidí z této části města do centra.

Musíme v každém případě prověřit i možnosti prodloužení trasy C do Čakovic a rovněž prodloužení Áčka na východě Prahy, kde jsou velká sídliště v Hostivaři, Horních Měcholupech a Petrovicích, jejichž dopravní obslužnost není ideální. Za klíčové považuji porovnání s povrchovou kolejovou dopravou, abychom znali parametry různých variant," řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

16:05 Správa jeskyní ČR: Koněpruské jeskyně zakládají novou tradici kulturních pořadů v podzemí

Od letošního jara, souběžně s otevřením nového Domu přírody Českého krasu, uvádějí Koněpruské jeskyn…