Dopravní nehody mužů a žen – stejné silnice, dva různé světy

08.03.2016 10:41 | Zprávy

Podíl žen na populaci EU je 51 procent. Na celkovém počtu řidičů motorových vozidel se ženy podílejí ze 45 procent. Přesto však se na celkovém počtu obětí podepisují jen z 24 procent.

Dopravní nehody mužů a žen – stejné silnice, dva různé světy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Silnice, ilustrační foto

  • Evropská komise porovnala statistiky smrtelných nehod mužů a žen
  • Zástupkyně něžného pohlaví tvoří více než polovinu populace Evropské unie, na obětech nehod se však podílejí z necelé čtvrtiny
  • Ženy nejčastěji umírají jako chodkyně a pasažérky v osobních automobilech. Muži jako řidiči automobilů a motocyklisté
  • Zranění mužů při nehodách bývají vážnější, častěji a déle si pobudou v nemocnici

Podíl žen na populaci EU je 51 procent. Na celkovém počtu řidičů motorových vozidel se ženy podílejí ze 45 procent. Přesto však se na celkovém počtu obětí podepisují jen z 24 procent.

Podobný byl podíl žen na celkovém počtu obětí i v České republice v roce 2014 (dlouhodobý průměr z let 1993-2013 je zhruba o jedno procento nižší). Nejmenšího podílu žen na celkovém počtu usmrcených dosahují na Kypru a v Itálii (21 %), nejvyššího naopak v Dánsku (34 %), Irsku a Nizozemsku.

Do věku 9 let dosahuje podíl žen na celkovém počtu obětí dopravních nehod zhruba 40 %. Poté začíná klesat, nejmenších hodnot dosahuje u věkové kategorie 30-34 let, přičemž od 20 do 54 let je vždy nižší než 20 %. Ve věku od 60 let začíná podíl žen na celkovém počtu usmrcených při nehodách citelně narůstat, aby dosáhl svého maxima v kategorii 90+. „Ženy se v průměru dožívají vyššího věku než muži. Jejich podíl na populaci seniorských ročníků tak vzrůstá. Navíc jsou starší ženy zranitelnější než jejich mužské protějšky. Konečně pak seniorky méně často usedají za volant, spíše se pohybují jako chodkyně či cyklistky, což je pro ně z podstaty věci nebezpečnější,“ vysvětluje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Ženy nejčastěji umírají jako chodkyně a pasažérky v osobních automobilech. Muži jako řidiči automobilů a motocyklisté

Ženy výrazně častěji než muži umírají v osobních automobilech. Většinou ovšem jako pasažérky. Rovněž tak podíl žen usmrcených jako chodkyně je oproti mužům zřetelně vyšší. Citelně méně obětí z jejich řad je při jízdě na motocyklu. Naopak při jízdě na bicyklu je poměr usmrcených oproti celkovému počtu obětí nehod u obou pohlaví vyrovnaný.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

19:10 ČEZ: ZÓNA 2025 prověří připravenost na krizi v Dukovanech

Od úterý 10. června bude v okolí Jaderné elektrárny Dukovany probíhat třídenní cvičení ZÓNA 2025.