Dlouhodobě připravujeme vespolupráci s Ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a významnými dopravci monitoring licence strojvedoucího (MLS). Jde o systém, pomocí kterého je možné sledovat přecházení jednotlivých strojvůdců zvlaku na vlak. Díky tomu je možné sledovat, zda jednotliví strojvůdci nepřekračují dobu řízenídrážního vozidla. Ta je vsoučasné době stanovena maximálně na 13 hodin. S tím souvisí i přehled dodržování doby odpočinku mezi směnami. „Primárně nám jde o to, aby strojvedoucí v době odpočinku nedělal stejnou práci, tedy řídil vlak,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář a pokračuje: „Pokud strojvedoucí pracuje v tak náročné profesi více jak 13 hodin, mohlo by to mít fatální vliv na jeho soustředěnost jízdy. Prevence je v tomto případě více než nutná, ohraničení 'směna-odpočinek' je nezbytné dodržovat.“ V současné době je systém MLS ve zkušebním provozu. Je připravena změna zákona o dráhách, podle které bude MLS povinný pro všechny dopravce. Novela myslí i na sankce. Strojvedoucímu, který by nerespektoval současné nastavené časové limity, by mohla hrozit pokuta až do výše 100 000 Kč. Dopravce, který by nutil strojvedoucí pravidla porušovat, by pak mohl obdržet pokutu ve správním řízení až do výše 1000000 Kč.
Trenažery pro strojvedoucí či bodový systém
Drážní úřad také v současnosti uvažuje, že by mohla být zřízena pro strojvedoucí dvě trenažerová centra. „Na trenažerech by probíhal výcvik nových strojvedoucích i školení a udržování praktických dovedností u stávajících strojvedoucích,“ vysvětluje Jiří Kolář důvody pro zřízení dvou center. Výhodaby spočívala v simulaci různých standardních i nestandardních podmínek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
bezpečnost , železnice , TZ , Drážní úřad
autor: Tisková zpráva
Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko
Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...
Další články z rubriky

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích
Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.
- 16:14 Správa železnic: Poradenský tým pro vysokorychlostní PPP projekt je kompletní
- 11:14 ČEZ: Třeboradický „kotel poslední záchrany“ výrobcem teplé vody pro Prahu
- 7:33 Vězeňská služba: Dokumentární projekt Ve službě: Za mřížemi II
- 20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
- 16:14 ČEZ: Nárůst počtu dobíjení přes 50 %