Drážní úřad: Situace na železnici je vážná, připravujeme opatření

10.03.2019 13:53 | Zprávy

Drážní úřad, tak jako další instituce, bedlivě sledují vývoj mimořádných událostí na železnici. Bez ohledu na nešťastné události minulých dnů, připravuje dlouhodobě Drážní úřad několik opatření, které napomohou k eliminaci chyb.

Drážní úřad: Situace na železnici je vážná, připravujeme opatření
Foto: Drážní úřad
Popisek: Drážní úřad

Dlouhodobě připravujeme vespolupráci s Ministerstvem dopravy, Správou železniční dopravní cesty a významnými dopravci monitoring licence strojvedoucího (MLS). Jde o systém, pomocí kterého je možné sledovat přecházení jednotlivých strojvůdců zvlaku na vlak. Díky tomu je možné sledovat, zda jednotliví strojvůdci nepřekračují dobu řízenídrážního vozidla. Ta je vsoučasné době stanovena maximálně na 13 hodin. S tím souvisí i přehled dodržování doby odpočinku mezi směnami. „Primárně nám jde o to, aby strojvedoucí v době odpočinku nedělal stejnou práci, tedy řídil vlak,“ říká ředitel Drážního úřadu Jiří Kolář a pokračuje: „Pokud strojvedoucí pracuje v tak náročné profesi více jak 13 hodin, mohlo by to mít fatální vliv na jeho soustředěnost jízdy. Prevence je v tomto případě více než nutná, ohraničení 'směna-odpočinek' je nezbytné dodržovat.“ V současné době je systém MLS ve zkušebním provozu. Je připravena změna zákona o dráhách, podle které bude MLS povinný pro všechny dopravce. Novela myslí i na sankce. Strojvedoucímu, který by nerespektoval současné nastavené časové limity, by mohla hrozit pokuta až do výše 100 000 Kč. Dopravce, který by nutil strojvedoucí pravidla porušovat, by pak mohl obdržet pokutu ve správním řízení až do výše 1000000 Kč.

Trenažery pro strojvedoucí či bodový systém

Drážní úřad také v současnosti uvažuje, že by mohla být zřízena pro strojvedoucí dvě trenažerová centra. „Na trenažerech by probíhal výcvik nových strojvedoucích i školení a udržování praktických dovedností u stávajících strojvedoucích,“ vysvětluje Jiří Kolář důvody pro zřízení dvou center. Výhodaby spočívala v simulaci různých standardních i nestandardních podmínek.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

bezpečnost , železnice , TZ , Drážní úřad

autor: Tisková zpráva

Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Lídři EU se shodly na zvýšení tlaku na Rusko

Dobrý den, mám pár dotazů, k tomu, co pořád slyšíme. Kdo jsou to ti lídři EU? Kdo jim dal mandát něco rozhodovat a vyjednávat? A schvalujete to, co vyjednají pak i vy poslanci? Jestli ne, tak k čemu vás volíme, když pak rozhodují jiní? Neměli by ti, co jsou voleni občany mít ten nejsilnější mandát? ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích

20:16 AOPK ČR: Byla otevřena vltavská cyklostezka pod skálou Zámky v pražských Bohnicích

Tentokrát již natrvalo. Sanaci skalního masivu se podařilo dokončit dříve.