Energetické štítky k prodejům nemovitosti prozatím vyžaduje jen 20 procent prodávajících a kupujících

10.03.2013 8:51

Od ledna 2013 si mohou zájemci pořídit energetický štítek na budovu, od dubna je jeho pořízení při transakcích s nemovitostmi povinné. Zájem o tyto štítky je však zatím malý. Aktuální statistiky jedné z největších realitních kanceláří v Česku, M&M reality, ukazují, že v současné době má o tyto štítky zájem pouhých 20 procent klientů.

Energetické štítky k prodejům nemovitosti prozatím vyžaduje jen 20 procent prodávajících a kupujících
Foto: M&M reality
Popisek: M&M reality
reklama

Kupující prozatím nevyžadují pořízení energetického štítku na danou nemovitost. Někteří to považují za zbytečnost a vystačí si s vyúčtováním plynu a elektřiny z předchozích let, jiní na nich při koupi netrvají pouze proto, že mají strach, aby se poplatek za štítek nepromítnul do konečné ceny za nemovitost.

V praxi se cena štítku pohybuje od 3 500 Kč do 12 000 Kč, podle velikosti a stavu nemovitosti. V případě speciálních nemovitostí, jako jsou hotely či kancelářské budovy, lze hovořit o několikanásobně vyšších částkách.

„Měsíčně prodáváme přes tisíc nemovitostí, z toho jsme energetický štítek dosud zařídili pro necelé dvě stovky klientů. U domů to zatím vypadá tak, že se obě strany mezi sebou domluví, že si všechny podklady předali. Ve skutečnosti se štítky zatím nezabývají. Využívají také vyúčtování nákladů na provoz domu a prozatím jim to stačí. Energetické štítky stále berou jako zbytnou věc a náklady navíc,“ uvedl Miroslav Jonáš, generální ředitel realitní kanceláře M&M reality.

Výjimkou jsou domy, které jsou označené jako nízkoenergetické, tam jsou klienti za štítky rádi, protože ukážou přesně, jak energii využívají a že jsou náklady nižší. Pro domy před rekonstrukcí ale lidé energetické štítky nevyhledávají.

„Lidé celou věc kolem štítků zatím stále vnímají spíše jako náklad a administrativu navíc. Některým prodávajícím se zdá i suma okolo čtyř tisíc za štítek velký výdaj, který je pro ně zbytečný. Cenu navíc žádný zákon ani instituce nereguluje, je tedy potřeba být obezřetný i při výběru zpracovatele štítku,“ uvádí Miroslav Jonáš a dodává: „Energetické štítky jsou věc daná zákonem a je třeba ji respektovat. Dle mého názoru míra jejich využívání bude nakonec stejně závislá na kontrolách a příslušných sankcích za absenci těchto štítků.“

O realitní kanceláři M&M reality

Společnost M&M reality holding, a. s. se zabývá zprostředkováním prodeje nemovitostí, pronájmem objektů a jejich správou a samozřejmě poskytuje i široké právní a finanční poradenství v oblasti realit. Díky silnému finančnímu zázemí, síti poboček po celé České republice a makléřům vyškoleným odborným školicím programem je schopna prodat jakoukoli nemovitost v bezkonkurenčně krátkém čase.

M&M reality disponuje více než 2 300 makléři ve 135 pobočkách v rámci České republiky. Každý den M&M reality prodá 43 nemovitostí, ročně je to více jak 16 tisíc z široké nabídky obsahující přes 26 tisíc zakázek. Aktuálně spolupracuje s více než 50 tisíci poptávajícími klienty. V roce 2011 zobchodovala nemovitosti v celkové výši necelých 12 miliard korun. Realitní kancelář pro své klienty zajišťuje i komplexní právní servis a finanční poradenství, a to ve vlastním hypotečním centru. Hospodářská komora České republiky vyhlásila společnost M&M reality jako nejlepší realitní kancelář v rámci prestižní soutěže pro domácí podnikatele Český PATRON 2011.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Ministryně Dostálová se mýlí, Arnika analýzu pro přípravu stavebního zákona za milion nenabízí

17:11 Ministryně Dostálová se mýlí, Arnika analýzu pro přípravu stavebního zákona za milion nenabízí

Ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (ANO) v rozhovoru pro Deník N uvedla, že spolek Arnika …