Spotřebitelé žádali o informace o svých právech na jednotném trhu a o bezplatnou pomoc ve sporech s podnikateli z ostatních zemí EU, Norska a Islandu. Úspěšnost řešení sporů v mimosoudní rovině přitom dosáhla 46 %. Síť třiceti Evropských spotřebitelských center zřizuje Evropská komise a zúčastněné státy. Česká kancelář působí při České obchodní inspekci.
Křivka počtu spotřebitelů, kteří využívají tuto službu Evropské unie, strmě roste. V roce 2016 jich bylo 1 117, rok nato 1 633 a v roce 2018 již 2 849. To je rekordní nárůst o 155 % v průběhu dvou let.
„Lidé stále více nakupují přes hranice v Evropské unii, hlavně online, což vidíme ve struktuře podávaných stížností. A roste i povědomí o jejich právech na jednotném trhu. Když nastane problém, lidé se jich chtějí domoci minimálně mimosoudní cestou,“ vysvětluje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva