Evropské centrum pomáhá spotřebitelům stále častěji

21.03.2019 18:48 | Zprávy

Stále více lidí využívá služby Evropského spotřebitelského centra ČR. Za poslední dva roky jejich počet vzrostl o 155 %, z 1 117 v roce 2016 na loňských 2 849.

Evropské centrum pomáhá spotřebitelům stále častěji
Foto: Evropské spotřebitelské centrum
Popisek: Evropské spotřebitelské centrum

Spotřebitelé žádali o informace o svých právech na jednotném trhu a o bezplatnou pomoc ve sporech s podnikateli z ostatních zemí EU, Norska a Islandu. Úspěšnost řešení sporů v mimosoudní rovině přitom dosáhla 46 %. Síť třiceti Evropských spotřebitelských center zřizuje Evropská komise a zúčastněné státy. Česká kancelář působí při České obchodní inspekci.

Křivka počtu spotřebitelů, kteří využívají tuto službu Evropské unie, strmě roste. V roce 2016 jich bylo 1 117, rok nato 1 633 a v roce 2018 již 2 849. To je rekordní nárůst o 155 % v průběhu dvou let.

„Lidé stále více nakupují přes hranice v Evropské unii, hlavně online, což vidíme ve struktuře podávaných stížností. A roste i povědomí o jejich právech na jednotném trhu. Když nastane problém, lidé se jich chtějí domoci minimálně mimosoudní cestou,“ vysvětluje Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Lochman, PhD. byl položen dotaz

O lepších podmínkách pro život v regionech se mluví roky

Mluvíte o nich i vy, co jste ale vy sám nebo vaše hnutí udělali proto, aby lidé neměli potřebu se stěhovat do velkých měst? Vždyť děláte přesně opak, rušíte v malých obcích pošty, úřady....

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

SPP. Letní soutěž o energie na celý rok zdarma

13:54 SPP. Letní soutěž o energie na celý rok zdarma

Energetická společnost SPP zahájila v červnu mediální kampaň „Výhodně do aleluja“.