Může se tak stát, že místo otázek týkajících se budoucího zaměstnání, pracovních zkušeností a schopností se budete při pohovoru bavit o cestování, sportu nebo domácích mazlíčcích. Psychology si k pohovorům zvou například start-upy, pro které jsou hodnoty uchazeče jedním z důležitých kritérií, ale také velké nadnárodní firmy, které si chtějí své budoucí zaměstnance důkladně prověřit nebo nabídnou pomoc psychologa jako benefit.
S psychology firmy nespolupracují zdaleka jen při pohovorech. Naopak těžištěm práce psychologů – ať už interních nebo externích – je dlouhodobá práce se zaměstnanci i vedením firmy. „Variant spolupráce je celá řada a přizpůsobuje se firemní kultuře i různým situacím. Při náborech pomáháme s výběrem zaměstnanců pomocí psychodiagnostických metod, jindy pracujeme na rozvoji zaměstnanců i vedení. Neobvyklé není ani rozpoznávání talentů a jejich příprava pro manažerské pozice. Obracejí na nás i firmy v situacích, kdy něco nefunguje – dochází ke zvýšené fluktuaci, nespokojenosti a demotivaci zaměstnanců, případně konfliktům v týmech,“ uvádí Petra Mašková ze vzdělávací společnosti MgC Group, která působí jako psycholog ve firmách. S psychology častěji pracují firmy, kde jsou zaměstnanci ve stresovém prostředí. Ti mohou mít dokonce psychologa „na telefonu“, tzv. help linku, na které řeší obtížné situace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva