Motoristé by před cestou na zahraniční dovolenou neměli podceňovat základní přípravu. Kromě kontroly technického stavu vozu experti doporučují doplnění povinné výbavy o několik nezbytností, které mohou řidiči ocenit v kritických situacích. Pomoci může také alespoň letmé seznámení s dopravními předpisy ostatních zemí. A v neznámém prostředí s jazykovou bariérou se vyplatí mít povinné ručení s nadstandartní asistenční službou.
Klasická povinná výbava, tedy reflexní vesta, lékárnička, výstražný trojúhelník, náhradní pojistky a žárovky, hever, klíč a rezervní kolo, případně souprava na opravu pneumatik, je ve všech zemích jižní a střední Evropy, kam čeští řidiči nejčastěji míří na dovolenou, v podstatě stejná a liší se jen v detailech.
„Například v Německu nevyžadují reflexní vestu, avšak trojúhelník se tam v případě poruchy dává na silnici první až třetí třídy 100 metrů za auto a na dálnici dokonce 200 metrů,“ uvedl vedoucí oddělení likvidace motorových vozidel pojišťovny Generali Marek Heyda.
Naopak v Maďarsku musí nosit reflexní vestu všichni chodci, kteří se za špatné viditelnosti pohybují po vozovce mimo obec, což platí i pro každou osobu, která vystoupí z vozu. „Povinnost mít výstražné vesty pro celé osazenstvo auta zavedli například i v Chorvatsku,“ doplnil Heyda. V Rakousku je zase nutné vozit v dosahu, tedy ne v kufru, kromě vesty také lékárničku a trojúhelník. A u našich severních sousedů je povinný hasicí přístroj pro osobní auta registrovaná v Polsku.
Do Itálie bez kanystru

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva