Hejtman řešil s odborníky problémy železničního uzlu v Třebové

08.09.2014 15:05

Slavnostní jízdy na obnovené trati Česká Třebová - Moravská Třebová - Chornice využili hejtman Pardubického kraje Martin Netolický s náměstkem Jaromírem Duškem také k diskuzi se zástupci Českých drah (ČD) a Správy železniční a dopravní cesty (SŽDC) o železničním uzlu v České Třebové. Ukázali jim neutěšený stav podchodu z ulice bratří Hubálků, ale i dispečerského pracoviště českotřebovského uzlu, které se dočká výměny oken.

Hejtman řešil s odborníky problémy železničního uzlu v Třebové
Foto: Pardubický kraj
Popisek: Budova nádraží v České Třebové

„Považovali jsme za nutné, aby se zástupci SŽDC a Českých drah mohli přímo na místě seznámit se žalostným stavem podchodu na nádraží, který je přitom klíčovou spojnicí města se čtvrtí Borek a průmyslovou zónou. Dispečink, který sídlí v budově číslo 19 z roku 1972, potřebuje rovněž nutně rekonstrukci.  Budova je ve vlastnictví Českých drah, Správa železniční dopravní cesty ji proto nespravuje a také ani neopravuje, i když dopravu v uzlu svými pracovníky,"  řekl hejtman Martin Netolický. Ve špatném technickém stavu jsou především rozměrná okna. „Přímo na místě se ukázalo, že se jedná o řešitelný problém a velmi mě potěšila dnešní zpráva o tom, že se zde již objevili pracovníci, kteří mají výměnu oken na starosti. Okna by tak mohla být nahrazena ještě do příchodu nevlídného počasí,“ informoval hejtman Martin Netolický.

Podchod možná nahradí nadchodem

Ve velmi špatném stavu je také podchod do Hubálkovy ulice, kde chůze v nočních hodinách připomíná spíše stezku odvahy. Situace je podle kraje nutné řešit co nejdříve. „Narychlo jsme proto přizvali k jednání také starostu města Jaroslava Zedníka. Stav podchodu je opravdu žalostný a jeho kompletní generální oprava bude možná až v souvislosti s přestavbou uzlu v rámci rekonstrukce jednoho z posledních úseků železničního koridoru. Pro urychlení  řešení situace se proto znovu oprášila myšlenka vybudování nadchodu, jehož trasa a postup výstavby není na přesné poloze koridorových tratí nijak závislý,“ vysvětlil Martin Netolický.  Vybudování nového nadchodu nebo rekonstrukce podchodu budou náročnou investicí, kterou musí vyřešit SŽDC.

Důležitého jednání se vedle zástupců kraje zúčastnil vrchní přednosta uzlové železniční stanice Česká Třebová Zdeněk Kudrna, ředitel regionálního pracoviště SŽDC Hradec Králové Vladimír Filip, ale i náměstek generálního ředitele SŽDC Mojmír Nejezchleb. Za České dráhy jednali Zbyněk Savara a Ivo Toman.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pardubickykraj.cz

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…