Předsedkyně Rady Asociace krajů ČR Jana Vildumetzová se proto dopisem obrátila na premiéra Andreje Babiše, aby na společném jednání za přítomnosti ministra dopravy Dana Ťoka situaci urychleně řešili.
„Jde nám přece všem o to, aby naši občané mohli cestovat po železnici komfortními soupravami, které odpovídají moderním evropským standardům. Proto také my, hejtmani, spoléháme na příslib ministerstva dopravy, že avizovaná výše finančních prostředků skutečně dosáhne původně stanovených 17,85 miliardy korun. Jakákoliv nižší částka je pro nás nepřijatelná. Kraje udělaly maximum, naplnily podmínky čerpání dotací, souhlasily s tím, že zašlou co nejvíce žádostí o dotace, aby prokázaly jasnou poptávku po tomto druhu investic. Důkazem toho je, že už pět měsíců od zahájení příjmu žádostí v červenci 2017 podal Plzeňský, Jihomoravský a Moravskoslezský kraj žádosti v souhrnné částce 7,12 miliard korun, k 1. lednu letošního roku už byly podány žádosti v hodnotě 10 miliard korun a do konce roku 2018 jsou avizovány žádosti mimo jiné Pardubického kraje nebo Plzeňského a Karlovarského kraje, to vše ve výši přes 7 miliard korun. Je vidět, že regiony by tak do konce roku 2018 bez sebemenších problémů vyčerpaly nejen 17,85 miliardy korun, ale mají připraveny projekty za mnohem více peněz. Vyzvali jsme proto Ministerstvo dopravy, aby podporu na obnovu mobilního majetku železnic v částce 17,85 miliardy korun během roku 2018 skutečně zajistilo,“ zdůraznila předsedkyně Rady Asociace krajů a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová. Podle ní však má ministerstvo aktuálně k dispozici jen asi 7,73 miliardy korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva