„Prodražování nových aut nutně vede ke stárnutí vozového parku. Proto jsme se v Evropě zasadili o to, aby nová emisní norma Euro 7 neznamenala zpřísnění emisních limitů proti stávající normě Euro 6. Díky tomu nedojde k prodražení nebo rovnou omezení výroby těch nejmenších a nejlevnějších modelů aut. V dalším kroku budeme nyní usilovat o to, aby sedmadvacítka v příštím roce neuplatňovala sankce vůči automobilkám, které neprodávají dostatečný podíl elektromobilů,“ uvedl ministr dopravy Martin Kupka.
Podle Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) je vzhledem k evropskému a zejména německému automobilovém průmyslu mimořádně důležité každé opatření, které podpoří nejen zachování výroby automobilů v tuzemsku, ale i udržitelný rozvoj a provoz na silnicích. „Úkol našeho rezortu je především snižovat byrokratickou zátěž a využívat nástroje, jako byl Národní plán obnovy, díky němuž jsme podpořili rozvoj elektromobility. I touto cestou napomůžeme obnově autoparku a oživení sekundárního obchodu, aby se našim spotřebitelům vyplatilo dát přednost novějším, bezpečnějším vozům na domácím druhotném trhu oproti dovozu toho nejstaršího, co dnes jezdí po Evropě," řekl s odkazem na závěry semináře vrchní ředitel sekce hospodářství z MPO Eduard Muřický.
„Pokračující stárnutí českého autoparku způsobuje sekundárnímu trhu řadu problémů. Na našich silnicích jezdí miliony aut starších deset nebo i patnáct let. To netěší spotřebitele, ale ani profesionální a férové prodejce – starší ojetiny jsou zdrojem reklamací, přinášejí problémy při kontrolách státních orgánů a vyžadují po zákaznících vysoké investice do oprav,“ uvedla generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings (člen AOOA) Karolína Topolová, a to zejména pokud jde o dopady na kvalitu sekundárního trhu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva