Hospodářské výsledky skupiny firem Škoda Transportation za rok 2013

17.08.2014 14:29 | Zprávy

Auditované a konsolidované tržby skupiny Škoda Transportation za loňský rok představovaly 14,6 mld. korun. Čistý zisk celé skupiny představoval 1,75 mld. korun. Hospodářské výsledky jsou uváděny podle mezinárodních standardů finančního výkaznictví (IFRS).

Hospodářské výsledky skupiny firem Škoda Transportation za rok 2013
Foto: skoda-auto.cz
Popisek: Škoda - logo

Výší tržeb potvrdila skupina Škoda Transportation své postavení jedné z největších firem zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Mezi hlavní aktivity skupiny Škoda Transportation patří především výroba lokomotiv, příměstských elektrických vlaků, tramvají a trolejbusů. Skupina také provádí modernizace kolejových vozidel a především rozvíjí vlastní výzkum. Jedná se o společnost se silným postavením na domácím i zahraničním trhu.

Rok 2013 byl pro Škodu Transportation přelomovým – uzavřela zakázky za více než 21,7 mld. korun, z toho 20,85 mld. korun je z exportních kontraktů. Jedná se především o zakázku na 60 tramvají pro turecké město Konya v celkové hodnotě 2,6 miliardy korun, dále kontrakt na 6 souprav NIM Express pro Deutsche Bahn také ve výši 2,6 miliardy korun, došlo také k uzavření kontraktu na 15 obousměrných a 15 jednosměrných tramvají pro Bratislavu v celkové hodnotě 2 miliardy korun. Trolejbusy v objemu 5,6 mld. korun poputují do Rigy, Sofie, Bratislavy, nebo Burgasu. Mimo to byla zúčiněna smlouva na dodávku 9 ks dvoupodlažních jednotek pro ŽSS ve výši 2,2 miliardy korun.

Skupina firem Škoda Transportation loni zaměstnávala celkem 3 469 kmenových zaměstnanců a průměrná mzda činila 30 885 korun, což bylo o 22 % více než byl celostátní průměr (podle ČSÚ). Do výzkumu a vývoje investovala společnost za poslední 3 roky celkem 3,2 mld. korun, za rok 2013 se tato částka vyšplhala zhruba na 862 milionů korun. Nejvýznamnějšími projekty výzkumu a vývoje v roce 2013 byl vývoj nové tramvaje X53, vývoj souprav metra, dále vývoj kloubového trolejbusu s bateriovým pojezdem a vývoj nové lokomotivy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

plk. Ing. Zdeněk Nytra byl položen dotaz

Co říkáte na to, jak se k celé kauze staví Blažek?

On teď tvrdí, že dar byl jedinou cestou k zabavení výnosů. Vy s ním souhlasíte? Mě to už hlava nebere. Kdyby to byla pravda, tak k čemu máme třeba policii? A nebyla to ona, kdo kdysi Jiříkovskému bitcoiny zabavil, ale soud mu je pak vrátil, což teda podle mě byla chyba nebo nemyslíte? A zase, jestli...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Počet obětí dopravních nehod je nejnižší v historii

22:31 BESIP: Počet obětí dopravních nehod je nejnižší v historii

Dopravní nehody v Česku si za prvních sedm měsíců roku vyžádaly 218 lidských životů, z toho 28 motoc…