Jihočeská centrála cestovního ruchu: Projekt 6x5 oslovil 315 000 lidí

13.12.2020 15:07

Šestici tvůrců obsahu pozvali v srpnu do jižních Čech, fotografie a videa z jejich návštěvy oslovily na sociálních sítích více než 315 000 uživatelů. Projekt 6x5 byl součástí kampaně, která láká turisty k návštěvě regionu.

Jihočeská centrála cestovního ruchu: Projekt 6x5 oslovil 315 000 lidí
Foto: JCCR
Popisek: Jihočeská centrála cestovního ruchu - logo

V srpnu se v jižních Čechách vystřídalo celkem šest tvůrců, kteří během pěti dnů objevovali zajímavá místa a zaznamenávali je na fotografiích, videích a v podcastech. Cílem této akce byla propagace turistických oblastí Jihočeského kraje na sociálních sítích. Kromě příspěvků na Instagramu a Facebooku jednotlivých tvůrců vzniklo také pět videí na Youtube, epizoda známého podcastu Slyšíme se? Davida Vaníčka a blog slovenské fashion blogerky Ivany Petrušové. Jihočeská centrála cestovního ruchu využila vzniklý materiál také na svých kanálech Jižní Čechy a doplnila destinační fotobanku řadou zajímavých fotografií, které využije v dalších kampaních.

Pestrost aktivit, zážitků a míst, které jižní Čechy nabízí, samotné účastníky překvapila. Shodují se, že na jejich objevování potřebuje návštěvník více času, než čekali. „Chce to alespoň prodloužený víkend, ale my bychom tady klidně zvládli dva měsíce. Udělali bychom si základnu a odtud vyráželi objevovat,“ usmívá se Přemek Vida, který se do projektu zapojil jako zástupce rodin. „Určitě je za čím se vracet. Překvapilo nás, kolik zajímavých míst jsme neznali přesto, že jsou v těsné blízkosti těch známých, která jsme už navštívili,“ dodává Vida. „Určitě se vyplatí vyrazit někam třeba na týden, to místo prozkoumat a příště si zvolit další oblast. Přijde nám to lepší, než lítat po těch zprofanovaných a trávit půlku dovolené v autě,“ říká David Vaníček známý z Youtube kanálu Dva tátové. Jejich fanoušci mohli z jižních Čech vidět dva díly videoblogu a poslechnout si podcast.

Myšlenku potvrzuje také ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek: „Cílem projektu bylo mimo jiné ukázat také méně známá místa, která jsou ale turisticky hodnotná. Těch je v jižních Čechách spousta, a proto chceme návštěvníky učit, že nemusejí absolvovat maraton s top lokacemi, ale návštěvu si užít ve smyslu slow-turismu a v klidu si vychutnat autenticitu dané oblasti.“ Ve světě se tento trend těší velké oblibě, kdy turisté do programu zařazují také lokální producenty potravin, místní kulturu i formu dopravy. Účastníci 6x5 tak k přepravě využili například vlakové spoje, budějovická sdílená kola Rekola nebo takzvaný car sharing GoDrive, přes který si zapůjčíte automobil pomocí aplikace v chytrém telefonu a zaplatíte jen za jeho skutečné využití.

Jihočeská centrála cestovního ruchu spolu s destinační společností Českobudějovicko-Hlubocko projekt 6x5 z jižních Čech připravily jako součást podzimní kampaně. Jižní Čechy jsou prezentovány jak na sociálních sítích samotných tvůrců, tak na kanálech, které JCCR spravuje. „Projekt 6x5 i celou kampaň považujeme za vydařené. Jižní Čechy byly v roce 2020 nejnavštěvovanějším regionem a přes veškeré dopady koronavirové krize se v návštěvnosti podařilo dosáhnout zajímavých čísel,“ dodává Jaromír Polášek z Jihočeské centrály cestovního ruchu.

Video s case study projektu 6x5 naleznete ZDE.
Přehled výstupů od jednotlivých tvůrců najdete v aktualitě ZDE.

Medailonky tvůrců zapojených do 6x5 z jižních Čech

Olga a Jakub Plojharovi @olga.plojhar - 1. 8. - 6 .8.
Známá česká herečka Olga Plojhar Bursíková tvoří se svým manželem Jakubem stylový pár. Rádi a často cestují po Čechách. Olga je rozená Pražačka, Jakub Budějčák, proto na jih často vyráží. Většinu času zde ale tráví s rodinou, a tak nemají moc času prozkoumat okolí. Projekt 6x5 je pro ně ideální příležitostí pro objevování nových míst v jižních Čechách.

Dva tátové @dvatatove - 6. 8. - 11. 8.
Netradiční rodina, dva tátové Michal a David Vaníčkovi a jejich dvě dcery dvojčata Marie a Adéla. Svůj příběh a životní zážitky sdílí na Instagramu, Youtube a také v podcastu Slyšíme se?. Mezi nejoblíbenější a také divácky nejsledovanější aktivity na jejich kanálech patří právě cestování. Jaké jsou jižní Čechy pro rodinnou dovolenou? Dva tátové už je znají a i tentokrát se o své postřehy podělí ve videu.

Karolína “Dewii” Rathousová @dewii.veg - 11. 8. - 16. 8.
Dewii Rathousová pomáhá ostatním jako výživový poradce a fitness coach. Sama je vegankou a na jejím blogu můžete najít celou řadu receptů z potravin na rostlinné bázi. Zaměřuje se na udržitelný životní styl, ochranu přírody a zvířat a takzvaný zero waste. Cestování je jednou z jejích oblíbených aktivit a své zážitky sdílí na Instagramu a svém Youtube kanálu. Jižní Čechy prozatím nemá prozkoumané, a proto se těší na jejich objevování.

Pavel Kašák @pavelkasak - 16. 8. - 21. 8.
Mladý fotograf a cestovatel Pavel Kašák reprezentuje současnou generaci adventure instagramerů. Ze svých cest po světě vytváří poutavé fotografie krajiny a života takzvaně outdoor. Skrze objektiv vypráví příběh své každodenní práce a dobrodružství v přírodě. Tentokrát ukáže svůj pohled na jižní Čechy.

Přemek Vida @premekvida a @mujzivotseli - 21. 8. - 26. 8.
Hrdý táta, sportovec tělem i duší, trenér a fotograf. Se svou dcerou Eli, manželkou Barborou a psem Merlinem vyráží pravidelně za dobrodružstvím a sportovními aktivitami především do přírody, kterou všichni čtyři milují. Přemek rád objevuje zajímavá místa, třeba právě v jižních Čechách, do kterých se pravidelně a rád vrací.

Ivana Petrušová @sweetladylollipop - 26. 8. - 31. 8.
Slovenská fashion blogerka Ivana Petrušová, kterou fanoušci znají pod přezdívkou Sweet Lady Lolipop, se nepohybuje jen ve světě módy. Jak sama říká, cestování je pro ni forma oddychu a inspirace. Na svých cestách se snaží vnímat co nejvíce chutí, barev a atmosféru. Miluje spojení cestování a food tastingu a právě většina jejích cest je zároveň ochutnávkou daného kraje. Jižní Čechy ochutná vůbec poprvé.

Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR) je organizace zřízená Jihočeským krajem k výkonu funkce destinačního managementu pro region jižní Čechy. Hlavním cílem je realizace projektů zaměřených na rozvoj turistické nabídky a prezentace regionu jako turisticky atraktivní destinace v tuzemsku i zahraničí. Tvoří produktové linie a zajišťuje vydávání tištěných propagačních materiálů. JCCR je provozovatelem Informačního Systému Cestovního Ruchu Jihočeského kraje ZDE. JCCR koordinuje činnost turistických oblastí na území Jihočeského kraje, spolupracuje s městy a obcemi, infocentry a subjekty cestovního ruchu z veřejného i soukromého sektoru. Úzce spolupracuje s agenturou CzechTourism, včetně jejích zahraničních zastoupení, komunikuje a spolupracuje se zahraničními partnery při tvorbě a realizaci přeshraničních projektů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Paní poslankyně mám tento dotaz. Je vůbec možné, aby ministr vnitra Rakušan schválil migrační pakt v Bruselu, aniž by to předtím projednala poslanecká sněmovna. Vy poslanci, které jsme si my občané zvolili, aby vedli a spravovali tuto zem, ku prospěchu nás občanů, kteří si vás platíme, přece nejde o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

22:03 Úřad vlády: Vláda odvolala na vlastní žádost z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou

Vláda na vlastní žádost odvolala z funkce hlavní hygieničku Pavlu Svrčinovou. Do jmenování nového hl…