Kartou pro MHD se v Praze stala Lítačka

23.02.2016 20:20 | Zprávy

Praha již zná jméno nové čipové karty pro městskou hromadnou dopravu. Podle agentury Kii, s.r.o., která prováděla analýzu názoru občanů, zvítězil původně pracovní název Lítačka. Ostatní návrhy velkou podporu nezískaly. O vzhled karty se postaralo studio Touch Branding.

Kartou pro MHD se v Praze stala Lítačka
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zbrusu nová, zelená Lítačka

Název Lítačka od svého představení na konci ledna vyvolal krátkou, ale velice intenzivní diskuzi, která trvala cca týden. Většina zmínek na sociálních sítích a v médiích se objevila během prvního dne. Analýza začala v den představení nového řešení čipové karty pro pražskou hromadnou dopravu. Hodnocena byla síla zmínek, což je hodnota spočítaná z dosahu dané zmínky a jejího úspěchu (lajky, komentáře, interakce a podobně). Název Lítačka vyvolal 52,5 % pozitivních ohlasů, podobného výsledku bylo dosaženo i u tzv. influencerů.

„Na základě analýzy, kterou jsme si nechali vypracovat, zvítězil náš původně pracovní název Lítačka. Vítězství je to sice těsné, ale tento návrh většinu získal. Přeji si, aby novou kartu provázely jen pozitivní ohlasy, neboť pro Prahu znamená nové řešení výraznou úsporu peněz,“ uvedla primátorka Adriana Krnáčová. Náklady na pořízení nového systému na vydávání čipových karet a uvedení Lítačky do provozu byly 1,9 milionu korun. Opencard, kterou Lítačka nahrazuje, přitom ve stejné fázi stála Pražany 165 milionu korun a její celkové náklady přesáhly 1,7 miliardy korun.

Celkem bylo nalezeno 5727 zmínek, které obsahovaly slovo Lítačka nebo další varianty navrhované lidmi. Projekt Lítačka měl na sítích pozitivní ohlasy a sentiment i mezi influencery. Iniciativa vzniku nové karty je vnímána pozitivně. Ke každé variantě názvu se objevovaly důvody, proč je dobrý i proč není vhodný. Každá zmínka byla ručně hodnocena, zda přináší pozitivní, neutrální nebo negativní sentiment (tzv. analýza sentimentu). Nejvíce pozitivních zmínek získala Lítačka (1800 pozitivních zmínek), 3krát více než Tramvajenka (600 pozitivních). Diskuze se vedla primárně na Facebooku (71,6 %), objevovaly se zmínky v médiích (13,4 %) a také byl poměrně silně zastoupený Twitter (11,7 %).

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Proč není veřejnou informací rozhodnutí ministerstva o zrušení nějaké VŠ?

Podle mě by to mělo být veřejné. Jde třeba o soukromou Vysokou školu aplikovaného práva. Nemohl byste třeba vy zjistit a říci, proč byla uzavřena? Shodou okolností tam totiž studovali i někteří politici, kteří se zrovna nemají k tomu, uveřejnit svou bakalářskou práci. Ostatně neměla by ta být veřejn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Barevná jednotka Stadler jezdí na Jesenicku i během léta

16:13 České dráhy: Barevná jednotka Stadler jezdí na Jesenicku i během léta

Cestující na trati Šumperk – Jeseník mohou v létě potkat jeden ze zdejších vlaků Stadler v origináln…