Hejtmani právo na stávku nezpochybňují a situaci chápou. Sami mají informace o tom, že dopravci v některých případech mzdy řidičů reálně nezvýšili, a to i přes to, že peníze od krajů dostali. I když by představitelé regionů rádi pracovníkům dopravních firem pomohli, nemají právo vstupovat do vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec. Kraje mají smlouvy uzavřené s dopravci, nikoliv s řidiči. Upozorňují tak, že dopravci musí i v den stávky zajistit, aby se lidé dostali do práce. Jinak by porušili platné dohody. Aktuální situaci s linkovými autobusy regiony průběžně řeší, tento pátek se například sejde dopravní komise rady Asociace krajů ČR.
„Věříme, že dopravci v souladu s uzavřenými smlouvami zajistí v den stávky náhradní dopravu tak, aby se lidé dostali do práce. Občané se nesmí stát obětí nepromyšlených vládních nařízení,“ říká předsedkyně rady Asociace krajů ČR a hejtmanka Karlovarského kraje Jana Vildumetzová a dodává: „Nařízení o zvýšení mezd řidičů, které na základě návrhu premiéra Bohuslava Sobotky schválila vláda, je velmi nešťastné, trochu ve stylu „drbání se pravou rukou za levým uchem“. Kraje mají zvýšit mzdy řidičů, smlouvy ale mají uzavřené s dopravci a do vztahů dopravci - řidiči vstupovat nemohou. Navíc jsme na zvýšení mezd nedostali od vlády ani korunu, i když to premiér dříve slíbil. A kabinet nám nepomohl ani s kontrolami dopravců, i když to rovněž dříve slíbil. Přesto kraje plní, co měly a otázkou tak je, proti komu chtějí řidiči autobusů stávkovat.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva