Krysáci i Anděl páně. Česká tvorba pro děti je úspěšná v zahraničí

09.02.2014 11:25

Na berlínském filmovém festivalu se Česká televize představí výběrem pořadů pro děti a stanicí ČT :D, která se stala nejsledovanější veřejnoprávní dětskou stanicí v Evropě. Jednotlivé formáty nabídne na tržišti filmové a televizní produkce European Film Market, které je tradiční součástí festivalu a patří ke třem největším na světě.

Krysáci i Anděl páně. Česká tvorba pro děti je úspěšná v zahraničí
Foto: Repro ČT
Popisek: Michaela Jílková v pořadu ČT Máte slovo

„Uvítal jsem, že se pořadatelé berlínského festivalu letos rozhodli otevřít dveře i televizní tvorbě. Pro Českou televizi je to skvělá příležitost jak zahraničním partnerům ukázat, na čem je založen úspěch naší dětské stanice i to, že pokračujeme ve známé tradici české televizní produkce pro děti na velmi vysoké úrovni,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák.

„Česká televize se bude na festivalu prezentovat tím nejlepším ze své současné dětské tvorby a programu Déčka,“ říká výkonný ředitel dětské stanice Petr Koliha, který na Berlinale dětskou televizi osobně představí. Ve výběru prezentovaných pořadů jsou například hrané seriály Špačkovi v síti času a Mazalové, zábavně-vzdělávací pořady Já budu Einsteinem!, Draci v hrnci či magazíny pro starší děti Wifina a Faktor U. „Největší zájem zahraničních partnerů očekávám o animace a hrané seriály, které mají tradičně největší úspěch," dodává.

Dětská tvorba České televize není pro zahraniční festivaly ani producenty nová. Úspěch na mezinárodních festivalech aktuálně sklízí například snímek Jirka a bílé myšky režiséra Karla Janáka, který patří do série krátkých filmů pro děti vznikajících ve spolupráci s Evropskou vysílací unií.

Samotná dětská produkce patří k nejprodávanějším titulům České televize do zahraničí. „Zájem o dětskou tvorbu České televize je dlouhodobý a trvalý. Největší poptávka je po Večerníčcích, a to animovaných i jiných. Z neanimovaných jsou bezkonkurenčně nejžádanější zvířátka pana Chaloupka a z novější produkce Krysáci a Žížaláci,“ říká Hynek Chudárek, obchodní ředitel České televize. „Zájem je ale také o Arabelu nebo pohádky Anděl Páně, Královský slib a Císař a Tambor,“ dodává. Katalog nabízených pořadů je dostupný na webu Česká televize. V současnosti zahrnuje v současnosti přes dvě stě dětských pořadů (107 animovaných a 96 hraných titulů).

Déčko připomene na festivalu také evropský rozměr svého diváckého úspěchu. Po pěti měsících vysílání se stalo nejsledovanější dětskou veřejnoprávní televizí v Evropě. V lednu dosáhla stanice rekordního podílu na sledovanosti 21,68 % u dětí ve věku 4–12 let a vyhoupla se před dosud nejsledovanější evropské veřejnoprávní televize pro děti, které sleduje přibližně 16 % z jejich aktuálního dětského publika.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Česká televize

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká obchodní inspekce vloni zjistila celkem 8 případů diskriminace

22:04 Česká obchodní inspekce vloni zjistila celkem 8 případů diskriminace

Česká obchodní inspekce v průběhu minulého roku kontrolovala, zda nedochází ze strany obchodníků k d…