Ačkoli se to možná nezdá, lodní, včetně námořní dopravy má pro české výrobní společnosti velký význam. Jak se ukázalo v průzkumu společnosti GEFCO, třetina výrobních společností s obratem nad 100 milionů korun ročně této formy přepravy využívá. „Jednoznačně nejčastější destinací pro lodní přepravu je Čína, do nebo z které přepravuje zboží či materiál více než polovina z dotázaných společností,“ říká Lucie Svobodová, Customs & Overseas manager GEFCO Česká republika. Druhou nejčastější destinací jsou potom Spojené státy americké, následované Indií a Německem.
Konsolidovaná lodní přeprava mezi Čínou a Českou republikou by se dle průzkumu „hodila“ 54 % dotázaných společností, nejčastěji o ní mají zájem firmy s obratem nad 200 milionů korun.
Celokontejnerové zásilky převáží téměř dvě třetiny dotázaných podniků, naopak námořní kusové zásilky jen 15 % z respondentů. „Často se stává , že zákazníci neznají výhody kusové námořní přepravy a použijí pro zásilku, objemově vhodnou pro konsolidaci, celokontejnerovou přepravu. To je samožřejmě dražší varianta. V současné době trh nabízí několik různých produktů pro konsolidaci, které umožní i přepravu menších zásilek za stejných podmínek, jako v případě celokontejnerové zásilky. Rozdíl je v tomto případě ve výrazně nižší ceně,“ vysvětluje Lucie Svobodová
Za největší výhodu lodní přepravy považují manažeři logistiky českých firem jednoznačně cenu. Ta, například oproti letecké přepravě, následně zlevňuje export i import a výrazně dokáže ovlivnit celkovou cenu zboží. Naopak zásadním negativem lodní přepravy je dlouhá doba přepravy, nutnost hlídat termín dodání (především zásilek on-time) a potřeba pečlivého výběru přepravce (s ohledem na bezpečnost zásilky). „Dnešní nabídka lodní přepravy je poměrně bohatá, nicméně doporučujeme všem, kdo o ní přemýšlí, aby obezřetně volili společnosti, které mají s tímto specifickým druhem přepravy zkušenosti, byly adekvátně pojištěny a byly schopny ručit za podmínky sjednané v kontraktu,“ varuje Svobodová.
Skupina GEFCO
GEFCO udává standard v oblasti průmyslové logistiky. Díky tomu, že poskytuje komplexní služby v šesti klíčových oblastech (logistika, Gefbox systém, námořní doprava, pozemní doprava, distribuce vozidel a celní a daňové zastoupení), je společnost GEFCO schopna dodávat inovativní řešení v oblasti dovozní i vývozní logistiky po celém světě.
V současné době je GEFCO zastoupeno ve150 zemích a v roce 2013 dosáhlo obratu 3,9 miliardy eur. Skupina má ve světě 400 obchodních působišť a díky integraci se společností Gruppo Mercurio nyní zaměstnává 11 500 lidí. Své aktivity rozvíjí především ve střední a východní Evropě, střední a východní Asii, na Blízkém východě, v Jižní Americe a také v Africe. Webová stránka: www.gefco.cz
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva