MD: Česko a Rakousko uzavřou smlouvy o přeshraničním propojení dálnic do Vídně a Lince

12. 9. 2018 20:05

Dokončení jihočeské dálnice D3 a propojení s rakouskou S10 nebo obchvat Mikulova na D52 a spojení s dálnicí A5 byly hlavními tématy jednání ministra dopravy Dana Ťoka s rakouským ministrem Norbertem Hoferem ve Vídni. K oběma dálničním spojením by měly být sjednány mezistátní smlouvy. Ťok také zopakoval požadavek několika členských států EU na vyjmutí vynětí mezinárodní dopravy z aplikace obecné směrnice o vysílání pracovníků v rámci tzv. balíčku mobility.

MD: Česko a Rakousko uzavřou smlouvy o přeshraničním propojení dálnic do Vídně a Lince
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

"Jihočeská D3 je v současnosti nejrozestavěnější dálnicí, pokračuje stavba 19 kilometru dálnice, na kterou navážeme brzy výstavbou dalších bezmála 20 kilometrů, na hranicích s Rakouskem chceme být v roce 2024," říká ministr dopravy Daň Ťok s tím, že nyní probíhají jednání expertů s cílem připravit smlouvu o propojení dálnice D3 s rakouskou S10. Stejně tak je v jednání smlouva o propojení dálnice D52 s rakouskou A5.

"Dnes máme nově vydané územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova na D52, takže můžeme začít vykupovat pozemky a požádat o stavební povolení, abychom mohli začít v roce 2020 stavět," dodává ministr s tím, že další úseky z Mikulova směrem do Brna budou navazovat v dalších letech.

Kromě silničního spojení přišla řeč i na železnici. Česko i Rakousko podporují zkracování jízdní doby mezi Prahou a Vídní i mezi Brnem a Vídní. Oproti současnosti by jízdní doba měla být do roku 2025 redukována o více než 15 minut, tj. na 3 hodiny a 45 minut.

Rakouské předsednictví EU má pomoci při řešení pravidel vysílání pracovníků

Česká republika je podle ministra Ťoka zklamaná, že mezi členskými státy nedošlo doposud k žádné dohodě v otázce balíčku mobility. Zásadní prioritou je vynětí mezinárodní dopravy z aplikace obecné směrnice o vysílání pracovníků. Obecná pravidla vysílání pracovníků není vhodné aplikovat na dopravu s ohledem na její vysoce mobilní charakter.

Další z priorit je umožnit čerpat dvě zkrácené týdenní doby odpočinku za sebou ve spojení s povinným návratem domů nebo do provozovny dopravce ve lhůtě 4 týdnů s tím, že zkrácené doby odpočinku by řidič vyrovnal doma v rámci prodloužené týdenní doby odpočinku spolu se svou rodinou.

"Je nežádoucí požadovat po řidičích trávit 45 a více hodin na dálničním odpočívadle nebo v motelu, když tento čas může řidič trávit delším odpočinkem v rámci svého sociálního zázemí. V tomto případě je ČR ochotna přistoupit ke změně nařízení s ohledem na rozhodnutí Evropského soudního dvora ve věci zákazu trávení běžného týdenního odpočinku v kabině vozidla," dodává Ťok.

Rakouské předsednictví zahájilo sérii dvoustranných a vícestranných jednání se všemi členskými státy, a následně představí nový kompromisní návrh k diskusi na pracovní skupině Rady pro pozemní dopravu a ten nechat po diskusích schválit v prosinci.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ÚZSVM: Obrazy z Kladenska vyzdobí Senát i pražskou nemocnici

22:36 ÚZSVM: Obrazy z Kladenska vyzdobí Senát i pražskou nemocnici

Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) v Kladně získal soubor devíti olejomaleb n…