"Jihočeská D3 je v současnosti nejrozestavěnější dálnicí, pokračuje stavba 19 kilometru dálnice, na kterou navážeme brzy výstavbou dalších bezmála 20 kilometrů, na hranicích s Rakouskem chceme být v roce 2024," říká ministr dopravy Daň Ťok s tím, že nyní probíhají jednání expertů s cílem připravit smlouvu o propojení dálnice D3 s rakouskou S10. Stejně tak je v jednání smlouva o propojení dálnice D52 s rakouskou A5.
"Dnes máme nově vydané územní rozhodnutí pro obchvat Mikulova na D52, takže můžeme začít vykupovat pozemky a požádat o stavební povolení, abychom mohli začít v roce 2020 stavět," dodává ministr s tím, že další úseky z Mikulova směrem do Brna budou navazovat v dalších letech.
Kromě silničního spojení přišla řeč i na železnici. Česko i Rakousko podporují zkracování jízdní doby mezi Prahou a Vídní i mezi Brnem a Vídní. Oproti současnosti by jízdní doba měla být do roku 2025 redukována o více než 15 minut, tj. na 3 hodiny a 45 minut.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


