Kromě modernizace dálnice D1 se budou postupně zahajovat klíčové stavby, u nichž byl dojednán zrychlený režim nového posuzování vlivu na životní prostředí (EIA). Dohromady jde o 140 kilometrů úseků dálnic. Opravovat na dálnicích a silnicích prvních tříd se bude přes 600 kilometrů.
Na všechny významné stavby už ŘSD vypsalo tendry na zhotovitele, vykupují se či vyvlastňují se u nich poslední potřebné pozemky a ŘSD postupně předkládá žádosti o stavební povolení. „Z minulých let máme velký dluh v přípravě projektů. Proto nyní nemůžeme mnoho úseků dokončovat a otevírat. Soustředíme se proto na investice do přípravy a zahajování nových dálnic a státních silnic. Do přípravy staveb šel loni největší objem peněz od roku 2010, tedy 2,1 miliardy korun. Letos máme na všechny dopravní projekty ve Státním fondu dopravní infrastruktury 82 miliard korun,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Na dálnici D11 začnou v nejbližší době archeologické práce, aby stavba mohla ještě letos pokračovat na nejsložitějších objektech, jako jsou například mosty. Stejný postup je naplánován také na nových úsecích D35. Už od začátku stavební sezóny budou také pokračovat práce v již rozestavěných úsecích: D3 mezi Veselí nad Lužnicí a Českými Budějovicemi (Borkem), D7 Postoloprty – Bitozeves, dále na D11 a D48.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva