MMR: Pro nutný restart cestovního ruchu chceme využít i evropské fondy

19.06.2021 7:29

Cestovní ruch je jednou z oblastí, která byla koronakrizí zasažena nejvíce. Pandemická situace se zlepšuje, se zrušením omezujících opatření ale podpora odvětví skončit nemůže. Ministerstvo pro místní rozvoj využilo na dotační tituly pro cestovní ruch už 8,5 miliardy korun, a to na zmírnění následků pandemie. Teď chce prosadit podporu cestovního ruchu z evropských fondů. MMR chce z evropských peněz získat 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko.

MMR: Pro nutný restart cestovního ruchu chceme využít i evropské fondy
Foto: MMR
Popisek: Ministerstvo pro místní rozvoj, logo

„V současné době finišujeme revidovanou Strategii rozvoje cestovního ruchu do roku 2030. Tento dokument bychom rádi vládě předložili do konce června. Zároveň připravujeme akční plán k této strategii na roky 2022–2023, ve kterém se zaměřujeme hlavně na restart odvětví cestovního ruchu. Pracujeme také na náplni operačních programů, ve kterých chceme prosadit podporu cestovního ruchu z fondů EU. Konkrétní alokaci pro veřejnou infrastrukturu cestovního ruchu zatím máme v rámci IROP 2021-2027 vyjednanou v částce 1,417 miliardy korun. Připravujeme také nové národní dotační tituly, a to pro infrastrukturní projekty i na podporu marketingových aktivit destinačních společností,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
 
CzechTourism podporuje sektor cestovního ruchu prostřednictvím svých marketingových aktivit. Hlavním a celoročním nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu agentury CzechTourism je cestovatelský portál www.kudyznudy.cz, který CzechTourism nadále rozvíjí ve spolupráci s destinačními společnostmi a dalšími partnery. Každý den tu občané najdou řadu zajímavých tipů z Česka. Zároveň CzechTourism vytvořil mobilní aplikaci Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou k začátku května používalo už 63 tisíc uživatelů. V covidovém roce 2020 se stal portál platformou ke stahování?lázeňských voucherů?(vouchery si vloni stáhlo 161 tisíc lidí) a zaznamenal rekordních?18,8 milionu?návštěv.
 
Kampaň #světovéČesko má za úkol motivovat Čechy, aby objevovali krásy doma v Česku a v hlavní sezoně pak rozptýlit cestovní ruch do všech regionů. Po ukončení hlavní sezóny bude cílem kampaně prodloužit zájem o cestování, výlety nebo víkendové citybreaky. „Chceme prodloužit turistickou sezónu, rozprostřít cestování do více měsíců a také mimo notoricky známá místa. V rámci tuzemského marketingu připravujeme nejrůznější pořady propagující neobjevené památky či udržitelné formy cestovního ruchu. Ve druhé polovině roku se mohou diváci těšit například na pořad, který vzniká ve spolupráci s předním českým foodblogerem Lukášem Hejlíkem,“ dodává ministryně Dostálová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Porodnost

Dobrý den, píšete, co chcete dělat pro zvýšení porodnosti, ale nezapomínáte, že jste už více jak dva roky ve vládě? Co jste zatím pro rodiny udělali? Vždyť i to navýšení rodičovské je nedostatečné a navíc diskriminující. A co je vlastně podle vás hlavní příčinou klesající porodnosti? Koukám, že neod...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora pomůže podnikatelům s podáním elektronického daňového přiznání

19:02 Hospodářská komora pomůže podnikatelům s podáním elektronického daňového přiznání

Už jen přibližně dva týdny – do 2. května – mají podnikatelé čas na elektronické podání daňového při…