K jejím přednostem patřil fakt, že za její organizací stojí Sdružení soukromých škol, jež tématu seriózním způsobem věnuje patřičnou pozornost a dokazuje, že inkluze nezpůsobí odliv schopnějších dětí ze škol kvůli inkluzi, ale naopak, že i školy soukromé s žáky, kteří mají různé vzdělávací potřeby, počítají a chtějí mít co nejvíce informací a zkušeností pro kvalitnější práci s nimi.
Společné neboli inkluzivní vzdělávání je jednou z priorit Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. „Jednotlivá vedení ministerstva vypracovala od roku 2009 řadu analýz a podkladů pro novelizaci školského zákona, která nastavila podpůrná opatření a zajistila jejich financování podle skutečných potřeb dětí, žáků a studentů. Analýza společného vzdělávání, kterou jsme zveřejnili nedávno a která shrnula první rok implementace společného vzdělávání po zavedení opatření vyplývajících z novely školského zákona, přinesla první relevantní data odhalující, které děti na podporu dosáhnou, v jaké formě a výši, jaké nejčastější vzdělávací potřeby mají. Analýza také odhaluje a právě to byl cíl, s nimž se data sbírala, hluchá místa, duplicity financování apod. Pomůže tedy v konečném důsledku inkluzi lépe uchopit a koordinovat, “ uvedl na semináři ministr školství Stanislav Štech a pokračoval: „Na základě těchto dat tak může ministerstvo školství připravit další opatření pro zkvalitnění společného vzdělávání v České republice,“ dodal. Ministr dále představil ve své prezentaci „Inclusion in Education – the Czech case“ téma inkluze v historickém kontextu až po současnost, včetně překážek, rizik a pozitivních přínosů jejího ukotvení ve vzdělávacím systému.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.


