Ministerstvo dopravy: Česko vyzvalo k postupnému a ekonomicky racionálnímu rozvoji infrastruktury pro kamiony a letadla

12.12.2021 19:07 | Tisková zpráva

Ministři dopravy 27 členských států EU se na zasedání Rady věnovali diskuzi o návrzích v rámci balíčku Fit for 55, které se dotknou letecké, námořní i silniční dopravy. Tato rozsáhlá legislativa je součástí plánu EU na snížení emisí skleníkových plynů do roku 2030 alespoň o 55 % oproti roku 1990 a nasměrování EU ke klimatické neutralitě do roku 2050. Česko v Bruselu zastupoval náměstek ministra dopravy Jan Sechter.

Ministerstvo dopravy: Česko vyzvalo k postupnému a ekonomicky racionálnímu rozvoji infrastruktury pro kamiony a letadla
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo dopravy

K dosažení klimatických ambicí počítá Evropská komise s transformací celého hospodářství a společnosti. Spolu s dalšími sektory představuje doprava značný zdroj znečistění. Navrhované změny se tak významně dotknou celého odvětví i jeho uživatelů.

Ministři dopravy se na svém zasedání zaměřili na udržitelná letecká paliva, dobíjecí stanice pro alternativní paliva a udržitelná paliva v námořní dopravě.

V oblasti letectví iniciativa ReFuelEU Aviation počítá s rozvojem a širším využitím udržitelných leteckých paliv. Podle návrhu Evropské komise by měl být jejich minimální podíl zaveden již od roku 2025 s postupným navyšováním na minimální podíl až 63 % v roce 2050. Náměstek Sechter upozornil, že výchozí pozice členských států pro zavádění udržitelných leteckých paliv se značně liší a zdůraznil nutnost dosažení vyváženého kompromisu. „Jsem přesvědčen, že současný návrh je velmi ambiciózní, letectví jako celek utrpělo v důsledku epidemie rozsáhlé ztráty, které bude ještě dlouho vstřebávat a návrh proto potřebuje upřesnění. Neměli bychom letectví a průmyslu navyšovat cíle bez dalších opatření, která zajistí dostupnost udržitelných leteckých paliv, a to i po finanční stránce“, doplnil náměstek Jan Sechter.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

22:03 NP Šumava: Nedostatek vody zastavuje Splouvání Vltavy

Hladina Teplé Vltavy na odečtu na Soumarském Mostě letos vykazuje rekordní hodnoty.