„Každý řidič si doufám všimne obrovského rozdílu mezi starou dé jedničkou a novými úseky, které jsou širší, modernější a bezpečnější. I když chápu občasnou naštvanost lidí při cestování po téhle nejstarší české dálnici, nehodách v zúžených úsecích, omezení rychlosti, musím stále opakovat – prosíme o shovívavost a děkujeme za trpělivost, musíme to dát dohromady,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.
Úsek modernizace s číslem 22 se nachází mezi exity 162 Velká Bíteš a 168 Devět křížů a jeho délka je přesně 5 420 metrů. V rámci modernizace byl postaven nový most, jeden zrekonstruován a dva odstraněny. Nová cementobetonová vozovka je v obou směrech o 0,75 metrů širší, každý jízdní pás tak má 11,5 metru. Modernizace probíhala od dubna loňského roku a trvala 15 měsíců, cena podle smlouvy je 685 milionů korun bez DPH. Zhotovitelem byla Společnost pro modernizace D1, úsek 22 (Alpine Bau CZ a. s, OHL ŽS, a. s., EUROVIA CS, a. s.).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva