„Prackovická estakáda na ústecké dálnici D8 je podle odborníků z rady geotechnického monitoringu bezpečná pro provoz ve všech čtyřech pruzích a nemusí už omezovat řidiče. Na 20. září proběhne dlouhodobě plánované testování v tunelech a cvičení integrovaného záchranného systému, kdy budeme muset tento úsek dálnice na půl dne uzavřít, a následně nejpozději v 17 hodin pustíme provoz v plném profilu,“ uvedl ministr Dan Ťok.
Provoz na zbývajícím úseku dálnice D8 byl po odstranění sesuvu zprovozněn v prosinci loňského roku. Kvůli nestabilnímu podloží u Prackovické estakády bylo nutné omezit provoz pouze na dva ze čtyř jízdních pruhů a dodatečně most zakotvit pomocí podzemních kamenných stěn, kotev v opěře nebo železobetonových pilotů.
Dálnice D8 je v tomto území také pod nepřetržitým monitoringem na více než stovce měřících bodů. Pokračování v dalších stavebních pracích u estakády bude probíhat na jaře příštího roku, kdy bude opět provoz jako doposud na mostě omezen na dva pruhy. Toto dopravní omezení nicméně doposud v místě nezpůsobovalo žádné dopravní komplikace a doprava na D8 byla i ve zúženém profilu plynulá.
Přes den uzavřenou D8 bude nutné objíždět po silnici I/8
Dvanáctikilometrový úsek ústecké dálnice D8 od Bílinky po Řehlovice bude přes den od 5. ranní do nejdéle 17. hodiny odpolední zcela uzavřený. Bude nutné provést detailní testy a kontroly veškerých bezpečnostních a provozních systémů tunelů. Od ranních hodin bude na úseku dálnice probíhat komplexní cvičení Integrovaného záchranného systému v koordinaci s dispečinkem Ředitelství silnic a dálnic. V této době bude k dispozici značená objízdná trasa vedená převážně po silnici 1/8. Během doby uzavření dálnice silničáři také odstraní přechodné dopravní značení, doplní svodidla, zruší přejezdy středního dělícího pásu, zbrousí mostní dilatační přechod.
Poslední chybějící úsek dálnice D8 mezi Lovosicemi a Řehlovicemi řidičům slouží od 17. prosince 2016. V celé své délce 94 km byla dálnice D8 loni zprovozněna na základě povolení předčasného užívání stavby, které vydaly příslušné stavební úřady na základě souhlasných stanovisek všech dotčených orgánů. Podkladem byl i odborný posudek stability svahů širšího okolí dálnice, včetně oponentního vyjádření České geologické služby.
Informace pro novináře
Účast médií na cvičení IZS je možná – sraz na odstavné ploše před tunelem Radejčín ve směru Ústí n.L.-Lovosice v 09.00hodin; poté vstup do tunelu přímo k cvičnému zásahu IZS. Přenosové vozy GPS 50.5836892N, 14.0041928E
Účast médií na zprovoznění v plném profilu dálnice je možná – sraz v 14.30 hodin na odstavné ploše před portálem tunelu Prackovice ve směru Lovosice - Ústí n.L. Přenosové vozy GPS 50.5785022N, 14.0181375E
Pro účast novinářů na místě je povinná reflexní vesta!
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva