Ministerstvo obrany: Cílem je co nejefektivnější řízení

06.03.2016 9:42 | Zprávy

K 1. lednu 2016 byla zřízena kancelář pro řízení strategických projektů a vnitřních procesů. Odpovídá za výkon činností spojených s projektovým řízením a podílí se na řízení projektového portfolia v působnosti Ministerstva obrany.

Ministerstvo obrany: Cílem je co nejefektivnější řízení
Foto: mocr.cz
Popisek: Budova Ministerstva obrany ČR

Kancelář především usměrňuje přípravu a realizaci strategických a zvlášť významných projektů zaměřených na rozvoj, ale také na udržení ozbrojených sil ČR včetně mezinárodních projektů vyzbrojování, projektů v oblasti zvyšování efektivity interních procesů MO a budování informační podpory interních procesů. Spolupracuje s ostatními organizačními prvky MO a GŠ AČR v jednotlivých fázích životního cyklu projektů. Do její náplně patří také správa Procesního modelu resortu Ministerstva obrany a související průběžná analytická činnost zaměřená na kontinuální zlepšování interních procesů. Kancelář převzala úlohu Programové kanceláře „Programu optimalizace fungování interních agend resortu MO“ s 22 optimalizačními projekty, s cílem zefektivnit chod resortu.

„Krátce po svém nástupu do funkce jsem si jako jeden z klíčových úkolů stanovil optimalizovat fungování resortu obrany tak, abychom maximálně efektivně a hospodárně využívali dostupné zdroje státního rozpočtu. Nejprve ve spolupráci s poradenskou firmou KPMG proběhl audit procesů klíčových agend, rozšířili jsme tým o zkušené odborníky a první výsledky se začínají už projevovat,“ uvedl ministr obrany Martin Stropnický k Programu optimalizace, který byl zahájen loni v lednu.

„Kromě dokončení Programu optimalizace máme do letošního roku za cíl stabilizovat chod projektové kanceláře, vypracovat metodiku projektového řízení v resortu a postupně implementovat systém projektového řízení pro práci týmů strategických projektů resortu,“ vysvětluje Zuzana Lieblová, manažerka Programu optimalizace fungování interních agend resortu MO. V působnosti kanceláře bude sledování stavu a vývoje rizik a identifikace problémových oblastí, které by mohly ohrozit úspěšné dokončení daných projektů. Kancelář bude spravovat databázi projektů a připravuje systém reportingu  o stavu projektů pro jednotlivé úrovně řízení. „Bude mít roli meziprojektového koordinátora a v případě potřeby navrhne opatření s cílem optimalizovat vynakládané zdroje,“ dodává Lieblová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Libor Turek, Ph.D. byl položen dotaz

Emisní povolenky

Jde ještě zrušit emisní povolenky nebo vy je schvalujete? Vždyť nám podle všeho vše jen o dost zdraží – energie i pohonné hmoty, a to prý dost výrazně. Víte o kolik? Protože každý tvrdí něco jiného a mě zajímá pravda.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Ministerstvo spravedlnosti napodruhé přiznalo pomoc oběti sexuálního násilí

22:31 Ombudsman: Ministerstvo spravedlnosti napodruhé přiznalo pomoc oběti sexuálního násilí

Podle zástupce ombudsmana vedou změny na Ministerstvu spravedlnosti k vstřícnějšímu přístupu k oběte…