Ministerstvo obrany: Cílem je co nejefektivnější řízení

06.03.2016 9:42 | Zprávy

K 1. lednu 2016 byla zřízena kancelář pro řízení strategických projektů a vnitřních procesů. Odpovídá za výkon činností spojených s projektovým řízením a podílí se na řízení projektového portfolia v působnosti Ministerstva obrany.

Ministerstvo obrany: Cílem je co nejefektivnější řízení
Foto: mocr.cz
Popisek: Budova Ministerstva obrany ČR

Kancelář především usměrňuje přípravu a realizaci strategických a zvlášť významných projektů zaměřených na rozvoj, ale také na udržení ozbrojených sil ČR včetně mezinárodních projektů vyzbrojování, projektů v oblasti zvyšování efektivity interních procesů MO a budování informační podpory interních procesů. Spolupracuje s ostatními organizačními prvky MO a GŠ AČR v jednotlivých fázích životního cyklu projektů. Do její náplně patří také správa Procesního modelu resortu Ministerstva obrany a související průběžná analytická činnost zaměřená na kontinuální zlepšování interních procesů. Kancelář převzala úlohu Programové kanceláře „Programu optimalizace fungování interních agend resortu MO“ s 22 optimalizačními projekty, s cílem zefektivnit chod resortu.

„Krátce po svém nástupu do funkce jsem si jako jeden z klíčových úkolů stanovil optimalizovat fungování resortu obrany tak, abychom maximálně efektivně a hospodárně využívali dostupné zdroje státního rozpočtu. Nejprve ve spolupráci s poradenskou firmou KPMG proběhl audit procesů klíčových agend, rozšířili jsme tým o zkušené odborníky a první výsledky se začínají už projevovat,“ uvedl ministr obrany Martin Stropnický k Programu optimalizace, který byl zahájen loni v lednu.

„Kromě dokončení Programu optimalizace máme do letošního roku za cíl stabilizovat chod projektové kanceláře, vypracovat metodiku projektového řízení v resortu a postupně implementovat systém projektového řízení pro práci týmů strategických projektů resortu,“ vysvětluje Zuzana Lieblová, manažerka Programu optimalizace fungování interních agend resortu MO. V působnosti kanceláře bude sledování stavu a vývoje rizik a identifikace problémových oblastí, které by mohly ohrozit úspěšné dokončení daných projektů. Kancelář bude spravovat databázi projektů a připravuje systém reportingu  o stavu projektů pro jednotlivé úrovně řízení. „Bude mít roli meziprojektového koordinátora a v případě potřeby navrhne opatření s cílem optimalizovat vynakládané zdroje,“ dodává Lieblová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

JUDr. Jan Holásek, LL.M. byl položen dotaz

bydlení

Dobrý den, víte vůbec, kolik dnes stojí průměrný nájem ve větším městě? Uvědomujete si vy politici, že nájmy jsou čím dál draží a pak to je tak, že poplatíte nájem, energie, jídlo, rodinu a nic vám nezbyde. Nemyslíte, že byste měli řešit i tento problém? A stejně tak to, aby i případná koupě vlastní...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Finanční správa: Na dani z nemovitostí zaplaceno 14,7 miliardy

22:03 Finanční správa: Na dani z nemovitostí zaplaceno 14,7 miliardy

V pondělí 2. června 2025 uplynula lhůta pro úhradu daně z nemovitých věcí nebo její první splátky, d…