Ministerstvo vnitra v přístupu k ochraně měkkých cílů nijak nevybočuje z běžných standardů dalších států EU a postupovalo plně v souladu s platnými usneseními vlády.
Protiteroristická politika státu musí být vždy zaměřená na reálném pozitivním posunu pro bezpečnost občanů, a nikoliv na ukazatelích, které jsou sice snadno měřitelné, ale nejsou pro bezpečnost nijak relevantní. Počet měkkých cílů v ČR a ani jeho orientační odhad není z logických důvodů možný, tímto přesným výčtem podle dostupných informací nedisponuje žádný stát.
Samotná kontrolní akce se zaměřila pouze na kontrolu podpory zodolnění měkkých cílů nikoliv na prostředky vynaložené na celý systém ochrany měkkých cílů. Systém ochrany měkkých cílů tvoří celý soubor činností a opatření (např. metodická činnost, součinnostní cvičení apod.), které mají pomoci čelit případnému teroristickému nebo závažnému násilnému útoku. Dotační podpora je tedy pouze jedním z článků tohoto systému. Vytvořením rovnítka mezi celým systémem a samotnými dotacemi tak, jak to ve své zprávě učinil NKÚ, pak ve čtenáři vytváří mylný dojem o neexistenci systému ochrany měkkých cílů.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.