Globální rozvojové vzdělávání je celoživotní vzdělávací proces, který přispívá k pochopení rozdílů a podobností mezi životy lidí v rozvojových a rozvinutých zemích. Usnadňuje také porozumění ekonomickým, sociálním, politickým, environmentálním a kulturním procesům, které rozdílné životní styly ovlivňují. Rozvíjí dovednosti a podporuje hodnoty a postoje tak, aby byli lidé schopni a ochotni se aktivně podílet na řešení lokálních a globálních problémů. Globální rozvojové vzdělávání směřuje k přijetí zodpovědnosti za vytváření světa, kde mají všichni lidé možnost žít důstojný život podle svých představ.
Konferenci společně zahájil náměstek ministra zahraničních věcí Martin Tlapa a náměstek ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Jaroslav Fidrmuc. "Globální vzdělávání je důležitým celospolečenským tématem a sestava účastníků dnešní konference je zárukou toho, že toto téma můžeme, včetně zapojení našich zastupitelských úřadů po celém světě, pojmout společně velice systémově,“ uvedl náměstek Tlapa.
"Cílem globálního vzdělávání je nejen respekt a úcta k rozdílnostem ve společnosti, ale hlavně navázání konstruktivního dialogu a spolupráce ohledně pochopení těchto rozdílů a porozumění ekonomickým, sociálním, politickým, enviromentálním a kulturním procesům ve společnosti," doplnil náměstek Fidrmuc. Dále vystoupil ředitel organizace Člověk v tísni Šimon Pánek a zástupce Global Education Network Europe (GENE) Helmuth Hartmeyer. V panelové diskusi pak byli zastoupeni všichni hlavní aktéři globálního rozvojového vzdělávání v ČR.
Na konferenci byly představeny konkrétní příklady dobré praxe a zkušenosti se zaváděním globálních témat do vzdělávacího systému. Konference se zúčastnili zástupci odborné veřejnosti, pracovníci pedagogických institucí a zřizovatelů, ředitelé i učitelé základních a středních škol. Hlavním cílem konference byla popularizace konceptu globálního rozvojového vzdělávání a získání doporučení pro jeho další uplatnění v ČR. Dále pak celková osvěta pro zřizovatele, ředitele a učitele škol, poskytnutí informací o zdrojích k jeho metodice výuky a možnostech vzdělávání pedagogů v uvedené oblasti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva