„Cílem společného setkání je představení aktivit jednotlivých resortů v oblasti podpory čisté mobility a shrnutí plnění úkolů, které vyplývají z Národního akčního plánu čisté mobility. Silniční doprava - zejména ve městech – zůstává i nadále hlavním zdrojem emisí zdraví škodlivých látek do ovzduší. Rychlý nástup alternativních forem pohonů je v současnosti nezpochybnitelný a naším úkolem je vytvářet podmínky pro jeho další rozvoj,“ vysvětluje náměstek ministra životního prostředí pro řízení sekce politiky životního prostředí a mezinárodních vztahů Vladislav Smrž.
Velmi živě se debatovalo např. o plánech Evropské komise v oblasti snižování produkce CO2, které byly zveřejněny v rámci 2. mobilního balíčku v listopadu 2017.
Vedle elektromobility byla pozornost věnována vodíkovým technologiím a stavbě nových vodíkových plnicích stanic. Již v příštím roce by mělo být postaveno prvních cca 5-6 veřejně přístupných vodíkových stanic. Právě plnicí vodíková infrastruktura je zásadním předpokladem pro to, aby v ČR vznikla nabídka ze strany výrobců automobilů. V Loučni byl poprvé představen automobil s vodíkovým pohonem v segmentu SUV, který vyrábí elektrický proud v palivovém článku prostřednictvím reakce vodíku se vzduchem, kdy jediným vedlejším produktem je čistá voda.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva