Ministři dopravy ČR a Německa se dohodli na účasti ČR při přípravě spolkového plánu dopravních cest

28.08.2015 16:06

Železniční tratě byly jedním z hlavních témat schůzky českého ministra dopravy Dana Ťoka a německého spolkového ministra Alexandera Dobrindta. Oba ministři se shodli, že projekty vysokorychlostních tratí musejí být pro oba státy ekonomicky výhodné a měla by je využívat i nákladní doprava. Ministři dále mluvili o splavnosti Labe nebo o otevření zbývajícího úseku dálnice D8 v příštím roce.

Ministři dopravy ČR a Německa se dohodli na účasti ČR při přípravě spolkového plánu dopravních cest
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

"Spolkový ministr nás přizval k projednávání projektů, které budou zahrnuty do spolkového plánu dopravních cest. Máme se podílet na přípravě nového vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďanami. Musíme zvážit, zda toto nové spojení nevyužít i pro nákladní dopravu, aby to bylo ekonomicky výhodnější," říká ministr dopravy Dan Ťok s tím, že zároveň požádal německou stranu o podporu železničního spojení Prahy a Mnichova.

Spolkový ministr dopravy Alexander Dobrindt také pozval českého ministra k účasti na slavnostním zahájení železničního spojení mezi Aší a Selbem, které bude po více než šedesáti letech obnoveno letos 13. prosince. Ministr Ťok přislíbil svou účast a pozval německého ministra na otevření dokončovaného úseku dálnice D8 z Prahy do Drážďan. "Česká vláda udělala poslední kroky ke schválení zakázek pro odstranění sesuvu a měli bychom být beze zbytku schopni splnit slib, že uvedeme dálnici do provozu v roce 2016. Bude to důležitý milník pro spojení s Berlínem," dodává český ministr.

Velkým tématem jednání ministrů dopravy byla i splavnost Labe. Německá strana v současné době připravuje analýzu dalších opatření na Labi. Počítá s Labem jako s vodní cestou, kde se provozuje plavba a má zájem na zvýšení spolehlivosti splavnosti Labe i za nízkého toku. Do rozhodnutí o budoucnosti Labe se nicméně musí promítnout i ekologické ohledy, kde je třeba řadu otázek ještě dořešit.  "Chtěl bych ocenit, že i takové politicky velmi citlivé téma jsme schopni pragmaticky řešit. Nežádáme o nějaké zásadní vodní díla na německé straně," dodal ministr Ťok.

Německý ministr dopravy přijel do Prahy po pěti letech. V letošním roce se jedná o čtvrté setkání ministra Ťoka s jeho protějškem. Poslední jednání proběhlo v rámci summitu Mezinárodního dopravního Fóra (ITF) v Lipsku 28. května 2015.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…