Na trati mezi Lysou a Ústím nad Labem je cestování vlakem rychlejší a bezpečnější

29.09.2016 14:39 | Zprávy

Správa železniční dopravní cesty zlepšila parametry na železniční trati mezi Lysou nad Labem a Ústím nad Labem. Hlavním cílem projektu bylo její uvedení do technického stavu odpovídajícího evropským parametrům a standardům. Stavba výrazně přispěla ke zvýšení komfortu a bezpečnosti cestujících i ke snížení hlukové zátěže v daném úseku.

Na trati mezi Lysou a Ústím nad Labem je cestování vlakem rychlejší a bezpečnější
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci projektu došlo na uvedené trati ke kompletní výměně železničního svršku. Na základě výsledků geotechnického průzkumu byla v určitých úsecích provedena sanace železničního spodku. Zajištěny byly také stavební úpravy mostních objektů, dvou železničních přejezdů a výměna dotčených stožárů trakčního vedení.

„Jedním z hlavních přínosů stavebních prací provedených na železniční trati v úseku Litoměřice – Ústí nad Labem-Střekov je především zvýšení jízdního komfortu a bezpečnosti železniční dopravy. Realizace projektu umožnila v uvedeném úseku plně využít možností stávající infrastruktury, což přináší zkrácení jízdních dob, zlepšení obratů souprav a také přípojných vazeb. To povede k zatraktivnění železniční dopravy pro širokou veřejnost,“ uvedl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy. Dalším pozitivním dopadem projektu je zvýšení traťové rychlosti a bezpečnosti na železničních přejezdech.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Trať 072 Lysá n.L. – Ústí n.L., v úseku Litoměřice – Ústí n.L. Střekov činily 309 535 891 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava schválen ke spolufinancování Evropskou unií, kdy plánovaná výše příspěvku z Fondu soudržnosti představuje až 228 833 101 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury. Zhotovitelem stavby byla společnost Chládek a Tintěra a.s.

Název stavby

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Proč EU řeší tresty za znásilnění?

Nemám nic proti zpřísnění, ale neměl by si to každý stát řešit legislativně sám? Proč mám dojem, že se EU plete do vnitřních záležitostí států čím dál víc? Kde končí její kompetence? Proč neřešíte třeba nelegální migraci, s kterou jste od voleb nepohnuli?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Čerpání financí z EU musíme konsolidovat

16:08 Hospodářská komora: Čerpání financí z EU musíme konsolidovat

Česko musí přestat rozpouštět evropské peníze v roztříštěných projektech s nízkou přidanou hodnotou.

reklama