Restart oblíbené soutěže „Vím proč“, která láká děti do světa fyziky prostřednictvím zábavných pokusů, zkomplikoval covid. Už začátkem října byla omezena prezenční výuka na středních školách a od listopadu přešel do kombinované prezenční a distanční výuky i druhý stupeň základních škol. Zatímco v předchozích ročnících soutěže se tak děti mohly spoléhat na podporu vyučujících fyzikářů či vedoucích technických zájmových kroužků, tento školní rok musely často spoléhat jen samy na sebe.
Soutěž „Vím proč“ se konala již pošesté. „Dlouhodobě podporujeme technické vzdělávání dětí s cílem vzbudit v nich zájem o energetiku a případné budoucí uplatnění ve Skupině ČEZ. Česká energetika patří mezi nejvyspělejší na světě a ČEZ je mezi top 10 evropskými energetikami, k udržení kvality ale budeme potřebovat spousty šikovných techniků. Naše snaha je v souladu také s vládní vizí pro Česko, The Country For The Future. Bez techniků oblast inovací a pokročilých technologií nerozvineme. K tomu napomáhá i tato soutěž,“ uvedl Martin Máca, vedoucí týmu strategický nábor ČEZ, který „Vím proč“ organizuje.
Letos se i přes nepříznivou situaci s covid-19 v soutěži sešlo 64, což organizátoři považují téměř za zázrak. „Podle ohlasů naší odborné poroty se dokonce jednalo o kvalitativně jeden z nejsilnějších ročníků, kdy bylo extrémně těžké vybrat vítěze. Studenti si k pokusům volili složitější fyzikální jevy a videa jsou krásně zpracovaná,“ dodal Máca.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva