Český mýtný systém vybral za šest let provozu již přes 40 miliard korun a rok 2012 s výběrem 8,68 miliardy korun znamenal růst o 7 % oproti roku 2011.
Klíčový ukazatel ekonomické efektivity systému, tedy provozní nákladovost, klesla o jeden procentní bod na 20,5 %. Budoucí mýtné příjmy českého státu jsou však ohroženy zaváděním nejrůznějších výjimek a úlev. Pokud by například loni nebyly tarifně zvýhodněny autobusy a kamiony s nejvyšší emisní třídou, vybral by stát přibližně o 1,6 miliardy více a provozní nákladovost by tak klesla na 17 procent.
V roce 2013 tak poprvé od krizového roku hrozí vzhledem k rostoucímu podílu ekologických kamionů a nově zavedeným slevám reálný pokles mýtných příjmů. Takový pokles by pak negativně dopadl i na provozní nákladovost systému, která by tím rostla. Výpočet nákladovosti mýtného systému totiž vychází z porovnání výše vybraného mýta vůči nákladům na technické provozování samotného systému (například distribučních a kontaktních míst, kontaktního centra, centrálního systému, zúčtování a platebního styku a detekce neplatičů).

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva