Nejčastěji porušovali prodávající povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele tím, že nevyplnili řádně objednávku služeb a doklady o zakoupení výrobku, neposkytli spotřebiteli úplné a pravdivé informace o uplatnění a rozsahu práv z vadného plnění, tj. o reklamaci, nebo je neinformovali o tom, kde reklamaci uplatnit. „Poskytovatelé pohřebních služeb by měli být vůči pozůstalým, kteří si objednávají tyto služby, ohleduplní a nezneužívat jejich těžké situace tím, že neposkytnou řádné informace nebo účtují objednané služby v jejich neprospěch. Takové jednání není jen protiprávní, ale i neetické. Vzhledem k vysokému poměru zjištění pokračuje kontrolní akce v pohřebních službách až do konce září,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
V období od 1. 4. do 30. 6. 2015 bylo v rámci kontrolní akce, zaměřené na dodržování povinností vyplývajících prodávajícím z obecně závazných právních předpisů při nabídce a poskytování pohřebních služeb provedeno inspektoráty na celém území České republiky celkem 65 kontrol. Nedostatky byly zjištěny v průběhu 29 z nich, tj. ve 44,6 % kontrol. Inspektoři se zaměřili zejména na plnění informačních povinností vyplývajících ze zákona o ochraně spotřebitele (zák. č. 634/1992 Sb.), a zákona o pohřebnictví (zák. č. 256/2000 Sb.). Výsledky jednotlivých inspektorátů přibližuje následující tabulka: