Poštovní spořitelna umí klientům nově donést peníze až do domu

30.04.2014 21:30

Poštovní spořitelna začne od května nabízet službu Donáška hotovosti na adresu. V praxi to znamená, že klient bude mít další možnost, jak si vybrat peníze v hotovosti – a to plně v pohodlí svého domova. Stačí zavolat na call centrum, požádat o doručení peněz na libovolnou adresu v České republice a pak jen počkat, až mu příslušný obnos donese poštovní doručovatel ke dveřím. Donášku hotovosti na adresu připravuje Poštovní spořitelna ve spolupráci s Českou poštou, takže o doručení peněz bude možné zažádat i prostřednictvím formuláře přímo na poště. Na českém trhu bude tato služba zcela unikátní.

Poštovní spořitelna umí klientům nově donést peníze až do domu
Foto: Poštovní spořitelna
Popisek: Poštovní spořitelna

„Donášku hotovosti zavádíme od 1. května, přičemž první dva měsíce nabídneme tuto službu klientům zdarma, aby si ji mohli vyzkoušet,“ říká Vlasta Dolanská, výkonná ředitelka Poštovní spořitelny. „Předpokládáme, že službu budou využívat především lidé, kteří mají z různých důvodů horší přístup k výběru hotovosti standardní cestou – ať už žijí na místě, kde není bankomat, nebo už jim tolik neslouží nohy. Navíc pro seniory a zdravotně postižené klienty bude donáška hotovosti jednou v měsíci zdarma,“ vysvětluje Dolanská. Na českém trhu přichází tato služba jako první, ale v zahraničí s ní mají již dlouholeté zkušenosti – např. na Slovensku nabízí tuto službu Poštová banka svým klientům 10 let.

Jak to funguje?

Majitel nebo disponent běžného účtu si na obchodním místě nebo telefonicky přes call centrum požádá o doručení hotovosti na libovolnou adresu v České republice. Peníze může nechat přivézt sobě nebo jakékoliv fyzické osobě. Požadavek na doručení může být buď jednorázový, nebo si klient může nastavit pravidelné měsíční doručování. Maximální částka, kterou lze tímto způsobem doručit je 20 000 Kč. Poštovní doručovatel pak nejpozději do pěti pracovních dnů doručí požadovanou hotovost na předem určenou adresu. Výplata hotovosti proběhne na základě ověření totožnosti příjemce platby. V první fázi budou službu moci využívat klienti, kteří mají Era osobní účet nebo Era účet k podnikání, postupně však bude dostupná i pro klienty ČSOB.

„Do budoucna pak plánujeme další vylepšení této služby spočívající především ve zkracování lhůt a zvyšování informovanosti o přesném termínu doručení hotovosti,“ doplňuje Vlasta Dolanská.

Kolik to stojí?

Klienti zaplatí za donášku hotovosti 65 nebo 95 korun podle typu běžného účtu. Porovnáme-li tyto ceny s náklady na dopravu, s nimiž člověk musí počítat, zejména pokud jezdí na pobočku nebo do bankomatu z odlehlejších míst, a přičteme-li poplatek za samotný výběr, je cena srovnatelná. Významnou přidanou hodnotou je komfort bezpečného doručení peněz až do domu. Senioři a zdravotně postižení klienti navíc mohou využívat službu jednou měsíčně bez poplatku. Což mohou využít k tomu, aby si nechali domů přinést vždy jen určitou část důchodu, která jim vystačí na běžný provoz domácnosti, a zbývající peníze ponechat v bezpečí v bance.

Poštovní spořitelna je obchodní značka Československé obchodní banky, a. s. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…