Postup vlády ve věci čisté mobility budí u podnikatelské veřejnosti rozpaky. HK ČR předkládá odborná doporučení

24.07.2018 11:19 | Zprávy

Na zasedání Dopravní sekce Hospodářské komory ČR v červnu byl projednán dosavadní postup veřejné správy v oblasti snižování emisí z dopravy a čisté mobility. Zároveň je dnes projednávána na schůzi vlády informace o plnění opatření Národního akčního plánu čisté mobility za rok 2017.

Postup vlády ve věci čisté mobility budí u podnikatelské veřejnosti rozpaky. HK ČR předkládá odborná doporučení
Foto: Archiv
Popisek: Hospodářská komora - logo

Přestože Národní akční plán čisté mobility, schválený v roce 2015 vládou ČR, měl vytvořit vnitrostátní rámec politiky pro rozvoj trhu alternativních paliv v odvětví dopravy, z dosavadního postupu je zřejmé, že Česká republika stále postrádá sjednocenou základní vizi, jakým směrem by se měl rozvoj čisté mobility a jeho podpora ubírat.

Namísto toho jsou přijímány dílčí závazky a poskytovaná podpora některým vybraným druhům pohonných hmot. Na úrovni vlády neexistuje centrální koordinační místo, které by rozvoj čisté mobility strategicky řídilo, místo toho se na plnění opatření obsažených v plánu podílí celkem osm resortů.

Rovněž podpora čisté mobility s využitím evropských fondů je roztříštěna do tří operačních programů (Operační program Podnikání a inovace, Operační program Doprava a Integrovaný regionální operační program) s rozdílným přístupem k vypisování výzev. Za těchto podmínek se předkládaná informace omezuje na pouhé konstatování probíhajícího vývoje a z jejího textu čiší koncepční bezradnost.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Markéta Šichtařová byl položen dotaz

Myslíte, že vystoupením z EU bychom se vyvázali z její politiky?

Nedošlo by jen k tomu, že by se rozhodovalo o nás bez nás, protože jsme třeba závislí na exportu a vůbec jsme s ostatními zeměmi dost provázáni, už jen třeba tím, když tam cestujeme? Pustí nás tam pak třeba s auty na spalovacími motory, když budou zakázané? Není pro nás setrvání v EU jedinou šancí, ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ERÚ: V prvním pololetí rostla spotřeba tepla, u domácností meziročně o desetinu

10:17 ERÚ: V prvním pololetí rostla spotřeba tepla, u domácností meziročně o desetinu

V prvním pololetí letošního roku vzrostla spotřeba tepla v soustavách centrálního zásobování.