Pražská strojírna představuje Karotku, novou posilu svářecích prací v terénu

23.11.2020 12:39

Karotka, tak pojmenovala Pražská strojírna své nové vozidlo Iveco, které bude sloužit jako mobilní svářečská dílna. Oranžový, speciálně upravený automobil se stane čtvrtým členem flotily mobilních dílen. Ty jsou využívány v terénu u nejrůznějších oprav či výměn kolejových svršků. Celková investice do nové posily týmu byla 1,7 milionu korun.

Pražská strojírna představuje Karotku, novou posilu svářecích prací v terénu
Foto: pstroj.cz
Popisek: Pražská strojírna - logo

Dodavatelem je společnost Iveco. Nákladní vozidla jsou vybírána tak, aby se vešla do většiny podjezdů v Praze a zároveň převezla potřebnou technologii. Jsou upravena na míru potřebám Pražské strojírny. Již ve výrobě jsou instalovány například boční rolety či pracovní stůl, Pražská strojírna si následně do prostoru vozu instaluje přidanou brusnou technologii, agregát nebo regály na další příslušenství.

„V červnu tohoto roku jsme flotilu mobilních svářečských dílen doplnili o Ivetu, nyní jsme koupili Karotku. Jedná se o identické vozidlo, akorát je o 1,5 metru kratší. U obou předpokládáme mnohem menší pravděpodobnost poruch oproti starším typům, které máme,“ říká Robert Masarovič, předseda představenstva a generální ředitel Pražské strojírny a. s.

Pražská strojírna má pro lepší orientaci všechna vozidla pojmenovaná. Každé z aut, Karotka, Iveta, Fríčko a Dailyna, obsluhuje četa až tří lidí. Ta s nimi vyráží do terénu řešit závady či opravy. Ke složitějším opravám vyrážejí všechny vozidla společně, k jednodušším i samostatně. Směny čet se střídají, aby pohotovostní služba mohla fungovat 24 hodin denně 7 dní v týdnu.

Mezi nejčastější závady patří prasklé kolejnice, opotřebované profily či navařování výhybek. Právě díky dostatečnému vybavení v mobilních dílnách je Pražská strojírna schopna vyřešit problém přímo na místě za nejkratší možnou dobu, aby co nejméně omezila tramvajový provoz.

Většina úkonů je plánovaná dopředu. Některé si řeší mateřská společnost, Dopravní podnik Hlavního města Prahy, sama, na jiných kooperuje s Pražskou strojírnou, popřípadě má opravu v režii pouze Pražská strojírna. Kam který tým vyrazí, záleží na správci trati. U pohotovostních akcí vyráží na místo určení z pravidla ti, kteří mají potřebné vybavení a jsou nejblíže.

Pražská strojírna do nové mobilní dílny investovala 1,7 milionu korun. Aktuálně Karotka dorazila od dodavatele, nyní čeká na obrandování, instalaci veškerého vybavení a její první jízdu do terénu. Ta by se měla uskutečnit v průběhu prosince.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

22:03 Česká pošta: Pošťáci na přepážkách testují inovované stejnokroje

Počínaje prvním březnovým pondělím začala Česká pošta na vybraných poštách testovat inovované stejno…