ČT1 i ČT24 nabídly v tomto období desítky tematických pořadů. Pořadem s absolutně nejvyšším podílem na sledovanosti se stala Prezidentská superdebata se všemi devíti kandidáty. Sobotní volební studio a rozhovor s vítězem druhého kola voleb vynesly poprvé v historii na pozici nejsledovanější televize na českém trhu zpravodajský kanál ČT24. Předvolebnímu a volebnímu vysílání České televize udělili diváci vysoké známky také z hlediska spokojenosti.
Pět a půl hodinové Volební studio ČT24 vysílané v den vyhlášení vítěze prezidentské volby v sobotu 26. ledna získalo podíl na dospělém publiku 37,66 %. Pořad sledovalo v průměru 1 milion a 39 tisíc dospělých diváků, čímž se stal nejsledovanějším v historii vysílání veřejnoprávního zpravodajského kanálu. Na takto dlouhé časové ploše je důležitý i tzv. zásah publika – alespoň tři minuty se na volební studio dívalo 3 miliony 168 tisíc dospělých diváků.
Za vysokého zájmu diváků proběhl také hodinový rozhovor s nově zvoleným prezidentem, který od 20 hodin vysílala souběžně ČT1 a ČT24. Celkem se na něj dívalo 1 milion 554 tisíc diváků starších 15 let při podílu na publiku 38,31 %. Divácký zájem o sobotní vysílání kanálu ČT24 přispěl i k výrazně nadprůměrnému celodennímu podílu na sledovanosti celé České televize u diváků nad 15 let, který byl 44,00 %.
„Tento mimořádný zájem diváků dokládá význam první přímé volby prezidenta, který pro občany České republiky měla a ke které Česká televize přistupovala už od počátku s maximální zodpovědností. Divákům a voličům nabídla promyšlený a ucelený program, ve kterém poskytla široké spektrum informací a názorů pro zodpovědnou volbu prezidenta republiky. Součástí byly televizní reportáže, portréty, rozhovory, debaty i obsáhlé online zpravodajství a komunikace v sociálních sítích. Navzdory tomu, že přímá volba prezidenta představovala pro Českou televizi zcela novou a nevyzkoušenou situaci, jsem přesvědčen, že jsme podobně jako při jiných významných událostech obstáli, splnili poslání veřejnoprávní televize a poskytli divákům kvalitní servis, který od České televize očekávají. Vážím si profesionality a nasazení celé redakce zpravodajství v čele s týmem, který pořady spojené s volbou prezidenta připravoval,“ říká generální ředitel ČT Petr Dvořák.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize