Půlrok ve znamení LEO Express: 400 tisíc převezených osob

25.06.2013 8:52

LEO Express bilancuje první půlrok svého provozu. Zatímco začátek byl rozpačitý, březen přinesl zlom a druhé čtvrtletí je rekordní jak konzistentním růstem počtu svých cestujících, tak ekonomickými výsledky firmy. V červenci by LEO Express měl převézt svého půlmiliontého pasažéra.

Půlrok ve znamení LEO Express: 400 tisíc převezených osob
Foto: LEO Express
Popisek: Nová souprava LEO Express se poprvé předvedla v Česku

„Od začátku roku jednoznačně rosteme v obsazenosti, padají rekordy v denním počtu cestujících, přestože se cenově nepodbízíme,“ říká Leoš Novotný, generální ředitel společnosti LEO Express, a dodává: „Spoje míváme vyprodané nejen v pátek, jako tomu bylo ještě před dvěma měsíci, ale i jindy – čtvrtky, soboty, neděle. Ve špičkách proto nasazujeme zdvojené soupravy, které mají ve srovnání s Pendolinem či Regiojetem největší kapacitu na trase Praha-Ostrava.“ Během povodní zaznamenal LEO Express pokles v obsazenosti, která se ale rychle dostala opět nad průměr 70 %.

Jako velmi úspěšnou hodnotí společnost kampaň na podporu zákaznické karty, kterou si pořídilo přes deset tisíc lidí a ke spuštění je připraven věrnostní program.

LEO Express se díky svým nízkopodlažním a bezbariérovým vlakům stal oblíbeným dopravcem jak rodičů s kočárky, tak handicapovaných na vozíku. Uvnitř souprav LEO Express je pro obě skupiny připraven speciální prostor a sedadla. Vděčná je pro školní skupiny nabídka návštěvy kabiny strojvedoucího během cesty, a tak v posledních dvou měsících si tyto výlety vyzkoušely desítky školních skupin, které využívají i výhodné cenové nabídky pro organizované skupiny.

Stále je LEO Express i v evropském srovnání na špici rychlosti spuštění provozu všech svých souprav. Zatímco LEO Expressu to trvalo dva měsíce,  RegioJet i Pendolino potřebovali téměř rok. Podobná časová náročnost je patrná i v zahraničí, kdy například německému dopravci HKX trvalo kompletní spuštění dva roky stejně jako v Itálii společnosti NTV.

Na úspěšné druhé čtvrtletí má vliv nejen roční období spojené s větším cestováním, ale také řada produktových změn a konzistentně vysoká spokojenost zákazníků: „Z pravidelného monitorování spokojenosti cestujících plyne, že se pohybujeme kolem 85% spojenosti s našimi službami,“ dodává  Leoš Novotný. „Roste nám počet fanoušků na Facebooku rychlostí 70 lidí za den, za chvíli jich bude 19 tisíc. A i oni vidí pozitivní změny a oceňují je, tito zejména naše nové webové stránky.“

LEO Express spustil nový web, vylepšil rezervační systém a mobilní aplikace, spustil off-line zpravodajství ve vlacích a v cateringu se změny postupně spouštějí. Úspěšně byl dokončen pilotní provoz špičkového kávovaru s nabídkou několika druhů káv na palubě.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: LEO Express

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

svobodná média

Dobrý den, fakt byste za obálku na časopisu, která nikoho neuráží někoho hnala k soudu? Kde je pak nějaká svoboda? A třeba Respekt je známý svými obálkami, kde jsou často i karikatury a je používána nadsázka, někdy i černý humor. To jste se už všichni politici zbláznili, že byste chtěli zasahovat do...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

10:42 17. týden na trhu pohonných hmot ČMKB

Denní kontrakty motorové nafty na trhu pohonných hmot Českomoravské komoditní burzy Kladno se v 17. …