Na silnici je navíc napojena řada městských a místních komunikací, vjezdů či výjezdů do průmyslových i výrobních objektů a také na pozemky jednotlivých objektů. S ohledem na nevyhovující směrové i šířkové poměry je na několika částech trasy stanoveno omezení rychlosti. Druhou možností je trasa po silnici I/62, která kopíruje Labe. Napojení na dálnici D8 však vede přes město Ústí nad Labem, které je již nyní dopravně přetížené.
V rámci zpracované studie byly navrženy tři varianty přeložky silnice I/13 mezi Děčínem a Knínicemi (D8). Variantu přes tzv. Pastýřskou stěnu město odmítá, protože by neřešila dopravu v centru Děčína. Varianta přes Malšovice je technicky neprůchodná s ohledem na investiční projekty, které byly v zamýšlené trase realizovány. „Přikláníme se k variantě Chrochvická, která je z hlediska vedení nejpřijatelnější,“ informoval zástupce chomutovské Správy ŘSD primátor Děčína Jaroslav Hrouda. Zároveň dodal, že město dokončuje nový územní plán, který s koridorem pro přeložku silnice I/13 počítá. „Stavbě jakékoliv varianty bude předcházet rozsáhlý průzkum podloží. Bude se jednat o technicky velmi náročnou stavbu,“ dodal ředitel Správy Chomutov Martin Vidimský. Trasa koridoru prochází téměř v celé své délce po území CHKO České středohoří s velmi nestabilními geologickými poměry, které jsou typické pro všechny varianty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva